19 دی: با حضور وزیر راه و شهرسازی ۵ هزار و ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر از واحدهای قابل افتتاح تعاونی‌های مسکن مهر امروز در ۳۱ استان به بهره برداری رسید.
«رستم قاسمی» در مراسم افتتاح مسکن مهر تعاونی ساز گفت: بخش عمده‌ای از واحدهای مسکن مهر توسط تعاونی‌ها در شهرهای مختلف ساخته شده بود که در تحویل واحدها تاخیر داشتند.
وی گفت: بسیاری از متقاضیان بیش از ۱۰ سال چشم انتظار تحویل واحدهای خود هستند که اصلی ترین مشکل عدم همکاری مدیران تعاونی‌های مسکن مهر بوده است.
وی گفت: طبق وعده ای که داده بودیم تمامی واحدهای مسکن مهر به جز تعدادی از واحدهای  مسکن مهری که مشکل تعاونی و یا قضایی دارند تا پایان سال به بهره برداری می‌رسند.
قاسمی گفت: سعی خواهیم کرد با تأمین اعتبارات، زیرساخت بخش‌های باقی مانده مسکن مهر را تعیین تکلیف کنیم.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اعتبارات صندوق ملی مسکن نیزامسال در بودجه افزایش خواهد داشت و به ۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید تا با تأمین آن بتوانیم زیرساخت‌های مسکن مهر در شهرهای مختلف را تکمیل کنیم.
قاسمی افزود:‌ همچنین تعیین تکلیف سقف چهار میلیون مسکنی که قرار است طی چهار سال ساخته شود را در دستور کار قرارداده‌ایم و عملیات اجرایی بخش زیادی از آن نیز آغاز شده است.
وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی ۸۶۰ هزار مسکن خبر داد و گفت:‌ از این تعداد مسکن ملی نزدیک به ۱۰۰هزار واحد متعلق به نیروهای مسلح است؛ همچنین برآنیم براساس دستور رئیس جمهوری و با منابعی که برای مسکن مهر پیش‌بینی کرده‌ایم،‌ این مسکن نیز تعیین‌تکلیف شود.
وی مساله مسکن را یکی از موضوعات جدی و اساسی مردم برشمرد و خاطرنشان‌کرد:‌ دولت سیزدهم تصمیم دارد مشکل را در کشور حل کند و معتقدم با هماهنگی و همدلی که در حوزه دولت وجود دارد،‌ این امر محقق خواهد شد و این کار را تا پایان دولت و براساس دستور و تاکید رئیس جمهوری اجرا خواهیم کرد.
قاسمی، روند آغاز عملیات اجرایی ساخت مسکن در کشور را قابل قبول برشمرد و اظهار داشت:‌ به‌طور حتم از وزارتخانه‌های مختلف به‌ویژه از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهره خواهیم گرفت و امیدوارم عملیات اجرایی توافق ساخت ۴۰۰ هزار واحدی که توافقنامه آن را امضاء کرده‌ایم نیز شروع شود تا گامی در جهت کمک به تکمیل طرح نهضت ملی مسکن باشد.
وی با تاکید بر اینکه از تجربه مسکن مهر در امور ساخت نهضت ملی مسکن استفاده خواهیم کرد، گفت: در معماری و شهرسازی در نهضت ملی مسکن، تراکم را به نصف تراکم در مسکن مهر رساندیم.


  • نویسنده :
  • منبع :