19 دی: «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق که امروز (دوشنبه) به اربیل رفت، از محل اصابت موشک های سپاه به مقر جاسوسی موساد در مرکز اقلیم کردستان عراق دیدن کرد.
الکاظمی به همراه «مسرور بارزانی»، نخست وزیر دولت محلی اقلیم کردستان عراق از ساختمان منهدم شده موساد در حمله موشکی سپاه دیدن کرد.
خبرگزاری رسمی عراق (اینا) اعلام کرد که نخست وزیر این کشور در راس یک هیات امنیتی بلندپایه متشکل از «عثمان الغانمی»، و «جمعه عناد»، وزیران کشور و دفاع وارد اربیل شد و مورد استقبال مسرور بارزانی قرار گرفت.
الکاظمی پیش از حضور در محل اصابت موشک های سپاه به مقر جاسوسی موساد در اربیل به دیدار «مسعود بارزانی»، رهبر حزب دموکرات کردستان عراق رفت و با وی به بحث و تبادل و نظر پرداخت.
در همین پیوند، «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا با مسرور بارزانی تماس تلفنی برقرار کرد و دو طرف موضوع عملیات موشکی اخیر در اربیل را بررسی کردند.
دو پایگاه جاسوسی سازمان اطلاعات و عملیات ویژه (موساد) رژیم صهیونیستی در اربیل عراق بامداد یکشنبه هدف راکت و موشک قرار گرفت.
به دنبال این عملیات موشکی و راکتی گسترده، آژیر خطر کنسولگری آمریکا در اربیل کردستان عراق به صدا درآمد و تمامی پایگاه‌های نظامیان آمریکا در عراق به حالت آماده باش کامل درآمدند.
روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی پاسخ نگذاردن جنایت‌ها و شرارت‌های این رژیم منحوس شب گذشته «مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها» در عراق مورد هدف موشک‌های قدرتمند و نقطه زن «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» قرار گرفت.
این بیانیه می‌افزاید: بار دیگر به رژیم جنایتکار صهیونیستی هشدار می‌دهیم تکرار هر گونه شرارت با پاسخ‌های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه می‌شود.
در این بیانیه آمده است: به ملت عظیم‌الشأن ایران نیز اطمینان می‌دهیم امنیت و آرامش میهن اسلامی، خط قرمز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده و به احدی اجازه تهدید و تعرض به آن را نخواهند داد.
برخی از منابع غیر رسمی روز یکشنبه اعلام کردند که در این حمله موشکی برخی از ماموران جاسوس رژیم صهیونیستی کشته یا زخمی شده‌اند.

  • نویسنده :
  • منبع :