19 دی: یک منبع آگاه در دستگاه اطلاعات اقلیم کردستان عراق ابعاد و زوایای جدیدی درخصوص حضور موسسات وابسته به موساد در این اقلیم منتشر کرد.
یک منبع آگاه در دستگاه اطلاعات اقلیم کردستان عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری المعلومه اعلام کرد که سازمان‌های مدنی و موسسات فرهنگی زیادی در اربیل وجود دارد که وابسته به سازمان موساد هستند و این موسسات به طور روزانه سمینارها و دوره های مختلفی را به بهانه آموزش و ایجاد فرصت‌های شغلی برگزار می‌کنند و جوانان زیادی را از استان‌های مختلف عراق جذب خود می‌کنند.
این منبع که خواستار عدم فاش شدن نامش شده است می گوید: این سازمان ها و موسسات نزد دولت عراق ثبت نشده‌اند و یا با نام سازمان‌های بین‌المللی اروپایی ثبت شده اند.
وی می گوید که آن ها به دنبال تحقق منافع رژیم صعیونیستی هستند و غالبا در مجتمع های مسکونی در اربیل قرار دارند و کاملا نقش دستگاه های اطلاعاتی را ایفا می کنند.
این منبع آگاه تاکید کرد که موسسات دیگری برای سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی در جاده صلاح‌الدین و جاده میان دهوک و اربیل وجود دارد.
به گزارش ایسنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد:
در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی پاسخ نگذاردن جنایت ها و شرارت های این رژیم منحوس؛ شب گذشته "مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها" مورد هدف موشک های قدرتمند و نقطه زن "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" قرار گرفت. بار دیگر به رژیم جنایتکار صهیونیستی هشدار می‌دهیم، تکرار هر گونه شرارت با پاسخ های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد.
به ملت عظیم‌الشأن ایران نیز اطمینان می‌دهیم امنیت و آرامش میهن اسلامی، خط قرمز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده و به احدی اجازه تهدید و تعرض به آن را نخواهند داد.
ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق اخیرا در یک سخنرانی گفت: حمله موشکی سپاه در اربیل حاکمیت عراق را هدف نگرفت بلکه پایگاه جاسوسی موساد در آنجا را هدف قرار داد. آمریکایی ها پایگاهی برای صهیونیست ها در اقلیم کردستان عراق تاسیس کردند تا از آن به عنوان مقری برای انجام عملیات علیه امنیت جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند. ایران به هیچ وجه بر سر امنیت خود معامله نمی کند و ما پیش از این بارها به مسئولان اقلیم کردستان هشدار داده بودیم اما متاسفانه این پایگاه عملیاتی علیه امنیت ما انجام داد بنابراین جمهوری اسلامی ایران به این اقدام پاسخ داد.
مسجدی خاطرنشان کرد: این اقدام نه حاکمیت عراق را هدف قرار داد و نه اهانت به دولت و ملت این کشور بود، ما از همین ابتدا از شما می خواهیم که برای تحرکات شرورانه رژیم صهیونیستی در منطقه حد ومرز قرار دهید و از تکرار چنین اقداماتی جلوگیری کنید. حمله موشکی سپاه به اربیل آمریکایی ها را نیز مورد هدف قرار نداد، ایران و آمریکا ۴۰ سال است که با یکدیگر درگیری دارند اما این عملیات هیچ ارتباطی با آمریکایی ها و سفارت و کنسولگری آن ها در عراق ندارد.

  • نویسنده :
  • منبع :