19 دی: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، با رد حادثه آتش‌سوزی یک کارخانه ترقه‌سازی که در فضای مجازی به شهر کرمان نسبت داده شد، گفت: این حادثه در روسیه بوقوع پیوسته است و برخلاف آنچه در فضای مجازی دست به دست می شود هیچ ارتباطی با آیین چهارشنبه سوری در ایران ندارد.
به گزارش شامگاه سه شنبه از مدیریت ارتباطات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، رضا میرزایی با تکذیب خبر وقوع این حادثه در شهر کرمان افزود: خوشبختانه چنین حادثه‌ای در شهر کرمان رخ نداده است.
وی اظهار داشت: این آتش‌سوزی مربوط به یک کارخانه ترقه‌سازی در کشور روسیه است که به‌عنوان آتش‌سوزی در شهر کرمان در شبکه‌های مجازی در حال انتشار است.
بررسی های خبرنگار ایرنا نشان می دهد فیلمی که در فضای مجازی با عنوان حادثه چهارشنبه سوری در کرمان دست به دست می شود ، مربوط به حادثه ای در شهر روستوف روسیه است و حدود شش هفته پیش رخ داده است. 
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، با تأکید بر اینکه این فیلم هیچ ربطی به شهر کرمان ندارد، اظهار داشت: به‌دلیل جذابیت و هیجان کلیپ این حادثه، برخی اعضا و صاحبان گروه‌ها و کانال‌ها با نسبت دادن این حادثه به شهر کرمان باعث شایعه‌پراکنی شدند.
وی ضمن توصیه به شهروندان برای دریافت اخبار از کانال‌های معتبر و خبرگزاری‌ رسمی استان، گفت: در صورت وقوع حوادث، مدیریت ارتباطات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، اخبار حوادث را به‌صورت دقیق جهت اطلاع  شهروندان و رعایت نکات ایمنی اطلاع‌رسانی خواهد کرد.
وضعیت چهارشنبه سوری تا این لحظه در کرمان
میرزایی همچنین در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: خوشبختانه آیین شب چهارشنبه پایانی سال ۱۴۰۰ تاکنون هیچ تلفات و مصدومی نداشته است.
وی افزود: برخی افراد در محلات مختلف شهر کرمان اقدام به سوزاندن لاستیک، زباله، چوب و درخت کردند اما خوشبختانه تا این لحظه مصدومی نداشتیم.

  • نویسنده :
  • منبع :