19 دی: نخست وزیر انگلیس امروز خبر داد که مذاکره کنندگان این کشور در ایران حضور دارند و مذاکره برای آزادی نازنین زاغری در جریان است.
تارنمای روزنامه انگلیسی دیلی میرر نوشت که بوریس جانسون که برای یک دیدار رسمی به امارات متحده عربی رفته، در ابوظبی به خبرنگاران گفت که مذاکره برای آزادی نازنین زاغری تا آخرین لحظه ادامه خواهد یافت.
وی با تائید حضور تیمی از مذاکره کنندگان انگلیسی در تهران، خبر از پیشرفت تحولات داد و گفت: مدتهاست که مشغول مذاکره با تهران برای آزادی شهروندانمان که دارای تابعیت دوگانه اند، هستیم.
حجت کرمانی وکیل نازنین زاغری دیروز (24 اسفند) گفت: پاسپورت انگلیسی نازنین زاغری به وی تحویل داده شده اما زمان خروج از کشور وی هنوز مشخص نیست. 
وی در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر اینکه شنیده ها حاکی از انتقال نازنین زاغری از کشور است ابراز امیدواری کرد که این امکان به زودی فراهم شود.
وی یادآور شد: حکم محکومیت یکی از پرونده های نازنین زاغری از اسفند ۹۹ پایان یافت.
به گزارش ایرنا، زاغری به دلیل پرونده مفتوح دیگری می بایست در زندان می ماند اما با مساعدت قوه قضاییه و با تامین قرار، بخشی از محکومیت خود را تحت مراقبت الکترونیکی گذراند.
رسانه‌های غربی دیروز با انتشار گزارش هایی تلاش کردند تا پرونده آزادی زاغری را به پیشرفت در مذاکرات ایران و انگلیس برای تسویه بدهی قدیمی ۴۰۰ میلیون پوندی (۵۲۰ میلیون دلاری) انگلیس به ایران گره بزند. 
سعید خطیب زاده سخنگوی وزیر امور خارجه ایران چندی پیش در این زمینه تاکید کرد: بدهی انگلیس به ایران یک بدهی قطعی است.

  • نویسنده :
  • منبع :