19 دی: معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اعلام اینکه تا لحظه مخابره این خبر دولت عراق تصمیمی برای بازگشایی مرزهای زمینی این کشور اتخاذ نکرده است، گفت: تا اعلام رسمی دولت عراق تمامی مرزهای زمینی این کشور برای ورود زائران عتبات عالیات بسته است.
حجت الاسلام صحبت رحمانی در گفت وگو با ایرنا با تاکید بر اینکه از مردم می خواهیم از هرگونه سفر به سمت مرزهای ورود به خاک عراق جلوگیری کنند، افزود: به رغم پیگیری و چندین دور مذاکره با مسئولان دولت عراق برای بازگشایی مرزهای زمینی که احتمال آن در نیمه شعبان عنوان شده بود، تاکنون دولت عراق هیچ گونه اعلام رسمی و غیره برای بازگشایی مرزهای زمینی اعلام نکرده است.
وی با بیان اینکه مسئولان عراقی تا پیش از این قول داده بودند در آغاز ماه شعبان نسبت به بازگشایی مرزهای زمینی برای ورود زائران اقدام کنند که تاکنون این مهم محقق نشده است، افزود: یکی از مهمترین دلایل عدم بازگشایی مرزهای زمینی دو کشور عدم صدور مجوز توسط وزارت بهداشت ایران و عراق است.
معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه تا این لحظه مجوز مکتوبی برای ما در این زمینه از سوی دولت عراق صادر و اعلام نشده است، گفت: با توجه به پیگیری‌های لازم از سوی رییس سازمان حج و زیارت و سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد تا پیش از این بازگشایی مرزهای زمینی در نیمه شعبان دور از انتظار نبود.
رحمانی با بیان اینکه طبق قرار قبلی مسئولان دولت عراق مبنی بر لغو روادید برای سفرهای زمینی در بازگشایی مرزهای یادشده، اظهار داشت: از سال ۱۳۹۸ به علت شیوع بیماری کرونا مرزهای زمینی تردد زائران به عراق برای زیارت عتبات عالیات بسته شد.
وی خاطر نشان کرد: به رغم رایزنی های انجام گرفته به علت شیوع بیماری کرونا در ایران و عراق نتوانسته ایم مرزهای زمینی را مجددا بازگشایی کنیم در حالی که این آمادگی در ما وجود دارد.
معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه از مردم می‌خواهیم تا زمان صدور مجوز رسمی مبنی بر بازگشایی مرزهای زمینی عراق از هرگونه سفر به مناطق خودداری کنند، افزود: در حال حاضر هیج مرز زمینی به روی زائران عتبات عالیات باز نیست و هیچ گونه امکانات پذیرایی نیز به دلیل عدم آماده شدن زیر ساخت ها محیا نیست.

  • نویسنده :
  • منبع :