19 دی: وزیر امور خارجه با بیان اینکه اگر همه خطوط قرمز ما رعایت شود آماده توافق نهایی هستیم، گفت: آنچه می‌تواند رسیدن به توافق خوب و پایدار را قطعی کند رفتار واقع بینانه آمریکا و عدم طرح مطالبات جدید و نادرست است.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس چهارشنبه شب در یک تماس تلفنی، پیرامون مسائل مربوط به روابط دوجانبه و تحولات بین المللی گفت وگو کردند.
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در گفت وگوی تلفنی ضمن استقبال از بازپرداخت بدهی بیش از چهار دهه‌ای انگلیس به عنوان حق ملت بزرگ ایران، ابراز امیدواری کرد با اقدامات اعتمادساز زمینه توسعه روابط فراهم شود.
وی تاکید کرد که به نقطه نهایی توافق بیش از هر زمان نزدیک شده‌ایم لیکن آنچه می‌تواند رسیدن به توافق خوب و پایدار را قطعی کند رفتار واقع بینانه  آمریکا و عدم طرح مطالبات جدید و نادرست است.
امیرعبداللهیان افزود: اگر همه خطوط قرمز ما رعایت شود آماده توافق نهایی هستیم.
لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس نیز در این تماس، از تحولات جدید در روابط دوجانبه ابراز خرسندی کرد و خواستار گسترش روابط دو کشور شد.
همچنین طرفین در این گفت‌ وگو درمورد آخرین وضعیت مذاکرات وین به تبادل نظر پرداخته و نسبت به حصول توافق نهایی ابراز امیدواری کردند.

  • نویسنده :
  • منبع :