19 دی: وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس همه کشورها باز است، بچه‌های ما دارند جا می‌مانند؛ نتایج امتحانات دی‌ماه فاجعه است و یادگیری مجازی تنها می‌تواند یادگیری مکمل باشد.
آیین کلنگ‌زنی اردوگاه دانش‌آموزی راهیان مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برگزار شد.
یوسف‌ نوری، وزیر آموزش و پرورش در این آیین بیان کرد: این اردوگاه باید طوری باشد که کسی آمد حظ بصری را هم ببرد.
وی افزود: آن‌چه اردوگاه را اردوگاه می‌کند علاوه بر معماری فعالیت‌های تربیتی است که باید انجام شود.
نوری با اشاره به اینکه ساخت این اردوگاه پیشنهاد خوبی بود عنوان کرد: این اردوگاه از نظر معماری باید سازگار با معماری اینجا باشد، بخشی از اعتبار پیش‌بینی شده، بخشی از خیرین تأمین شده و بخشی تزریق شده است.
وی اضافه کرد: امیدواریم در سال آینده این موقع از بخشی از این پروژه بهره‌برداری شود. این امور ضروری‌اند و اگر این کار انجام نشود آموزش و پرورش در مدرسه می‌ماند ضمن اینکه ۱۰ تا ۲۰ درصد فعالیت‌های آموزش و پرورش باید بیرون از مدرسه باشد.
نوری خاطرنشان کرد: کرمان به واسطه مزار شهید سلیمانی به یکی از مکان‌هایی که گردشگران در آن تردد بسیار دارند تبدیل شده است.
وی تأکید کرد: امیدواریم این پروژه پایه‌گذاری برای جاهای دیگر هم باشد و این امکان‌پذیر است زیرا شهید سلیمانی شبکه‌ای جهانی ایجاد کردند.
نوری تصریح کرد: مدارس همه کشورها باز است، بچه‌های ما دارند جا می‌مانند؛ بچه‌ها را به مدرسه بفرستید ماسک بزنند و یاد می‌گیرند دستورالعمل‌ها را رعایت کنند.
وی ادامه داد: نتایج امتحانات دی‌ماه فاجعه است و یادگیری مجازی تنها می‌تواند یادگیری مکمل باشد؛ این بچه‌ها قرار است آینده مملکت را بسازند؛ اگر به فضای مجازی عادت کنند کندن آن‌ها از این فضا سخت است. باز نبودن مدارس خسارت‌های سنگینی به ما زد؛ ما حتی از تولید ملی هم با این روند جا می‌مانیم.

  • نویسنده :
  • منبع :