19 دی: معاون وزیر راه و شهرسازی مجموع عملیات اجرایی واحدهای مسکونی حمایتی را تحت عنوان طرح نهضت ملی مسکن، ۸۷۰ هزار واحد اعلام کرد.
به گزارش روز سه‌شنبه از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «محمود محمودزاده» مجموع عملیات اجرایی واحدهای مسکونی حمایتی را تحت عنوان طرح نهضت ملی مسکن ۸۷۰ هزار واحد برشمرد و افزود: ۵۴۰ هزار واحد مسکونی از پروژه‌های حمایتی مسکن از قبل وجود داشت که عملیات اجرایی آنها آغاز شده بود و وارد فاز اجرا شدند، در مرحله جدید نیز عملیات اجرایی ۳۳۰ هزار واحد آغاز شد.
وی ادامه داد: تاکنون اراضی ۹۸۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است که در این اراضی تامین شده ۳۳۰ هزار واحد کلنگ‌زنی شده‌اند و در مرحله صدور پروانه، تهیه طرح، انتخاب سازنده و پیمانکار هستند تا وارد فاز اجرایی شوند.
گفتنی است، طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های کلان دولت سیزدهم است که احداث ۴ میلیون واحد مسکونی را در شهرها و روستاها در دستورکار دارد.
بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان تاکنون اراضی بالغ بر یک میلیون واحد طرح نهضت ملی مسکن با کاربری مسکونی تامین شده است و اراضی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دیگر نیز شناسایی شده و در مراحل بررسی برای تغییر کاربری و یا الحاق به محدوده قرار دارد.


  • نویسنده :
  • منبع :