19 دی: رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران از فعالیت تمامی موزه‌های سطح شهر در نوروز خبر داد.
مهرشاد کاظمی ضمن اشاره به برگزاری جلسه‌ای پیش از آغاز سال جدید با سازمان میراث فرهنگی به منظور تعاملی بر بازگشایی موزه‌های سطح شهر تهران، بیان کرد: در این جلسه تأکید شد که تمامی موزه‌ها در سیزده روز ایام تعطیلات نوروزی برای بازدید عموم باز باشند.
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در ادامه اضافه کرد: موزه دفاع مقدس در شرایط شیوع کرونا بیشترین رعایت را بر پروتکل‌های بهداشتی داشته است و معمولاً در ایام پیک کرونایی غیرفعال بود اما قرار شده است که در ایام تعطیلات نوروزی برای گردشگران، مسافران نوروزی و شهروندان باز باشد. موزه‌های رضا عباسی، فرش، ایران باستان، دارآباد و ... همگی فعال هستند.
به گفته کاظمی؛ ۶۴ موزه نیز در زیرمجموعه شهرداری تهران قرار دارد که تمامی این موزه‌ها هم فعال هستند. 
وی در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه آیا قیمت بلیت موزه‌ها در ایام نوروز افزایش می‌یابد یا خیر، توضیح داد: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نرخ بلیت بازدید از موزه از ابتدای اردیبهشت افزایش پیدا می‌کند و بازدیدکنندگان می‌توانند با همان قیمت سال ۱۴۰۰، بلیت موزه‌ها را تهیه کنند؛ قیمت‌گذاری در سال ۱۴۰۱ نیز باید در شورای سیاست‌گذاری تعیین شود.
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران ضمن اشاره به تأکید شهردار تهران بر اینکه بسیاری از موزه‌های زیر نظر شهرداری تهران (۶۴ موزه) برای بازدید عموم رایگان باشند، گفت: خانه‌ موزه‌های شهرداری تهران به صورت رایگان به شهروندان در ایام نوروز ارائه خدمات می‌دهند.
بنا براعلام سایت شهر، کاظمی در پایان یادآور شد: درضمن موزه سیمین و جلال و اخوان ثالث در ۱۳ روز تعطیلات نوروزی رایگان هستند.

  • نویسنده :
  • منبع :