۱۹ دی: معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگی و صنایع دستی به تشریح میزان ضرر و زیان ناشی از کرونا بر وضعیت اقتصادی فعالان حوزه صنایع دستی پرداخت.

پویا محمودیان به تشریح تاثیر شیوع کرونا بر وضعیت اقتصادی فعالان حوزه صنایع دستی پرداخت و گفت: آسیب کرونا به حوزه صنایع دستی آسیب بسیار جدی بود چراکه ما ایام طلایی نوروز را از دست دادیم.

وی ادامه داد: در ایام بازارچه‌های صنایع دستی برگزار نشد، فروشگاه‌های صنایع دستی تعطیل بود و صادرات چمدانی ما کاملاً متوقف شد.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: فعالان حوزه صنایع دستی در این ایام دچار مشکلات بسیار زیادی شدند.

وی ادامه داد: برآورد فعلی‌مان از ضرر صنایع دستی با شیوع کرونا در حوزه تولید بالغ بر هزار و نهصد میلیارد تومان است که این رقم در جای خودش بسیار قابل تامل است و این ضرر و زیان در حوزه فروش و بازرگانی قطعاً بسیار بیشتر است.

محمودیان با اشاره به اختصاص بسته‌های حمایتی دولت برای حوزه صنایع دستی خاطرنشان کرد: حمایت از تولید، عرضه و فروش کالا‌های حوزه صنایع دستی از جمله مواردی است که در این بسته‌های حمایتی مورد توجه قرار گرفته و تمامی فعالان این حوزه را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: البته بیشتر در نظر داریم که به افرادی که دچار ضرر و زیان شدند، کمک کنیم، ولی در کنار آن برای هنرمندان خانواده شهدا حمایت‌های ویژه‌تری در نظر گرفته شده است.

محمودیان در پاسخ به سوالی مبتنی بر بیمه نبودن بسیاری از فعالان حوزه صنایع دستی و عدم اختصاص بیمه بیکاری به این افراد خاطرنشان کرد: در هفته گذشته مساله بیمه فعالان حوزه صنایع دستی را در جلسه‌ای با حضور معاون اول رییس‌جمهور به مناسبت روز جهانی صنایع دستی مطرح کردیم.

وی ادامه داد: آقای جهانگیری در همان جلسه به وزیر کار دستور دادند که بیمه بیکاری شامل حال فعالان حوزه صنایع دستی هم بشود.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: به طور جدی در این مساله پیگیر هستیم که این مساله به سرانجام برسد.

  • نویسنده :
  • منبع : میزان