19 دی: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در هفتمین سالگرد تجاوز نظامی‌ به رهبری عربستان سعودی به یمن بیانیه ای را منتشر کرد.
در این بیانیه آمده است: «جنگ ویرانگر و محاصره ظالمانه ائتلاف علیه مردم یمن در حالی وارد هشتمین سال می شود که این کشور مقاوم را با بزرگترین فاجعه انسانی قرن مواجه کرده و تبعات مستقیم و غیرمستقیم این جنگ بیش از همه دامن غیرنظامیان، زنان و کودکان بیگناه را گرفته و موجب از بین رفتن زیرساخت‌های حیاتی و امکانات بخش‌های بهداشت و درمان، معیشت، اقتصاد و آموزش یمن شده است.
ائتلاف متجاوز در طی هفت سال اخیر به بمباران و موشک باران اکتفا نکرده و با استفاده از محاصره غیر انسانی و غیرقانونی به عنوان اهرم فشاری در جهت کسب امتیازات سیاسی و نظامی، در حال تحمیل بدترین جنگ اقتصادی و شدیدترین محاصره با مسدود کردن راه های دسترسی زمینی، هوایی و دریایی و ممانعت از ورود غذا، سوخت و دیگر مایحتاج ضروری مردم است. 
این جنایت ضد انسانی ائتلاف متجاوز در سایه تداوم فروش سلاح حامیان غربی و آمریکایی آنها و اعمال استانداردهای دوگانه و نگاه جانبدارانه در شورای امنیت سازمان ملل، موجب استمرار نقض تمامی قوانین بین المللی و حقوق بشری در صحنه بحران یمن است.
جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته از هر نوع تلاش و ابتکار عادلانه و عملی جهت رفع محاصره، برقراری آتش بس و آغاز مذاکرات یمنی- یمنی بدون دخالت خارجی در پرتو تلاش های نماینده ویژه سازمان ملل حمایت کرده و همچنان تنها راه حل بحران یمن را حل و فصل سیاسی با هدایت یمنی ها می داند.»

  • نویسنده :
  • منبع :