19 دی: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت آینده سامانه بارشی در شمال غرب،غرب،سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز مرکزی و غربی و ارتفاعات زاگرس مرکزی فعالیت خواهد داشت.
صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت جوی کشور گفت:‌ بر اساس تحلیل آخرین نقش های پیش یابی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز مرکزی و غربی و ارتفاعات زاگرس مرکزی فعالیت خواهد داشت.
وی با بیان اینکه بارش در گیلان، غرب مازندران، زنجان، البرز، قزوین و نوار شمالی تهران شدت خواهد داشت، گفت: جمعه (۵فروردین) در شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز بارش ها ادامه خواهد داشت و شنبه و یکشنبه(۶ و ۷ فروردین) در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده انتظار می رود.
وی با بیان اینکه دوشنبه (۸فروردین) در سواحل دریای خزر و برخی مناطق شمال شرق بارش پراکنده رخ خواهد داد، افزود: توده گرد و غباری که در کشور عراق شکل گرفته به سبب وزش باد و حرکت آن از سوی شرق طی ۲۴ ساعت آینده غرب و جنوب غرب کشور را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد و همچنین امروز در بخش هایی از جنوب غرب، غرب، مرکز، شرق، شمال شرق و فردا جمعه علاوه بر مناطق ذکر شده در دامنه های جنوبی البرز و جنوب شرق کشور وزش باد شدید گاهی با گرد و خاک پیش بینی می شود.
ضیاییان ادامه داد: همچنین در کشور شنبه وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک در دامنه های جنوبی البرز، نواحی جنوب شرق و شرق و یکشنبه برای جنوب غرب و بخش هایی از نوارشرقی پیش بینی می شود و امروز (۴فروردین)، در سواحل غربی دریای خزر و اردبیل افزایش نسبی دما ۳تا ۵درجه و طی دو روز آینده در سواحل شرقی دریای خزر و شمال شرق افزایش محسوس دمای ۸تا ۱۲ درجه انتظار می رود، همچنین جمعه نیمه غربی خلیج فارس و شنبه خلیج فارس و غرب تنگه هرمز مواج پیش بینی می شود.
وی ادامه داد: بندرعباس و اهواز با بیشینه ۳۲ درجه گرمترین استان کشور و اردبیل با بیشینه یک درجه سردترین استان است و همچنین آسمان تهران برای روز جاری (۴فروردین) قسمتی ابری گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و گاهی تگرگ پیش بینی می شود و بیشینه تهران ۱۳ و کمیته آن ۹درجه خواهد بود.

  • نویسنده :
  • منبع :