۱۹ دی: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، ضمن اشاره به ادامه بارش‌ها در نیمه شمالی کشور از کاهش ۸ درجه ای دما خبر داد.
صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت بارش کشور در چند روز آینده گفت: امروز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و کرمانشاه بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف رخ می‌دهد. همچنین در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال ایلام، زنجان، همدان و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده و وزش باد شدید خواهد بود.

وی افزود: شنبه( ۶ فروردین ماه) در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، گیلان، مازندران بارش باران گاهی رعد و برق و در مناطق سردسیر بارش برف و وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق استان‌های کرمانشاه، همدان، زنجان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، گلستان خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات سمنان افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: روز یکشنبه( ۷ فروردین ماه) در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب سواحل دریای خزر و دوشنبه در سواحل دریای خزر و مناطق شمالی شمال شرق کشور بارش پراکنده گاهی وزش باد رخ می‌دهد. سه شنبه در غالب مناطق کشور جو پایدار است.

وی با اشاره به وزش باد در کشور گفت: امروز در نواحی جنوب غرب، غرب و مرکز، دامنه های جنوبی البرز، شمال شرق و به تدریج شرق، جنوب و جنوب شرق و روز شنبه در دامنه‌های جنوبی البرز، جنوب شرقی، شرق و شمال شرق وزش باد شدید است که در مناطق مستعد گاهی همراه با خیزش گردوخاک خواهد بود. این شرایط یکشنبه و دوشنبه( ۸ فروردین ماه) در جنوب غرب و سواحل جنوبی کشور دور از انتظار نیست.

ضیاییان در ادامه گفت: روز سه شنبه( ۹ فروردین ماه) وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در شرق و جنوب شرق کشور پیش بینی می شود. امروز در استان‌های واقع در شمال غرب دما درحدود ۴ تا ۶ درجه و در غرب و جنوب غرب کشور ۶ تا ۸ درجه کاهش خواهد داشت. همچنین امروز در سواحل دریای خزر و اردبیل دما بین ۴ تا ۶ درجه و در شمال شرق کشور حدود ۸ تا ۱۰ درجه افزایش انتظار می‌رود.

وی با اشاره به وضعیت خلیج فارس و دریای خزر گفت: امروز نیمه غربی خلیج فارس و دریای خزر مواج خواهد بود. از روز شنبه تا سه شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز و روزهای دوشنبه و سه شنبه دریای عمان مواج و متلاطم است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تشریح وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده افزود : آسمان تهران فردا(۶ فروردین ماه) کمی ابری همراه با وزش باد در بعد از ظهر نیمه ابری گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و طی یکشنبه (۷ فروردین ماه) صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز (۵ فروردین ماه) ارومیه و شهرکرد با کمینه دمای ۲- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور لقب می‌گیرند و فردا شهرکرد با دمای ۵- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور خواهد بود.
  • نویسنده :
  • منبع :