19 دی: بیت مرحوم آیت‌الله العظمی علوی گرگانی، از همه شخصیت‌های حقوقی و حقیقی و همه آحاد ملت ایران که به نحوی از انحاء "در مراسم تشییع و خاک‌سپاری آن مرحوم شرکت کرده و یا با نماز و دعای خود روح بلند ایشان را میهمان کرده و فقدان آن عالم ربانی را تسلیت گفتند و موجب تسلای بازماندگان شدند"، تشکر و قدردانی کرد.
پیام تشکر بیت مرحوم آیت‌الله العظمی علوی گرگانی(قدس الله نفسه الزکیّه)، بدین شرح است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
«مَنْ لَمْ یَشْکُرِ اَلْمُنْعِمَ مِنَ اَلْمَخْلُوقِینَ لَمْ یَشْکُرِ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ»
هنگامه‌ی ولادت امامی که نام دلنشینش جان را معطر و یاد دل‌انگیزش روح را طراوت می‌بخشد، روح منتظری از تبار علم و فقاهت و شاگردی از مکتب راستین ائمه معصومین(علیهم‌السلام) به ملکوت اعلی پیوست.
رحلت مرجع عالیقدر جهان تشیّع، حضرت آیت‌الله العظمی علوی گرگانی(قدس الله نفسه الزکیّه) داغ و اندوهی است که بر قلوب ما سنگینی می‌کند و صبر بر آن سخت و دشوار است و لیکن همواره در برابر مشیّت و دعوت ربّ العالمین، تسلیم بوده و رضایت او را میزان تحمّل این مصیبت جانکاه می‌دانیم.
اینک و پس از گذشت روزهایی دشوار آنچه که آرام‌بخش آلام و تسلای خاطرمان گشته، جلوه‌ای پرمعنا از پیوند عمیق مردم و مرجعیت بود. که زبان از توصیف و تجلیل همدلی، مشارکت و همدردی این مردم مؤمن بالاخص مردان و زنان استان گلستان و شهر گرگان قاصر است.
بر خود وظیفه می‌دانیم تا با همه‌ی وجود، مراتب سپاس و قدردانی متواضعانه خود را به پیشگاه مقام معظم رهبری(مدّظله الوارف)، مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم)، بیوت مراجع عظام تقلید، رؤسای قوای سه‌گانه و وزراء و نمایندگان محترم مجلس و ائمه جمعه و جماعات و نمایندگان محترم ولی فقیه در استان‌ها، نهادها و ارگان‌ها، تولیت محترم آستان قدس رضوی، آستانه مقدسه حضرت معصومه(سلام الله علیها)، صدا و سیما، اصحاب فرهنگ و رسانه، شخصیت‌های کشوری و لشگری، مسئولان و مدیران محترم استان قم و گلستان، هیئات مذهبی و از تمام کسانی که به صورت کتبی یا تلفنی و طرق دیگر یا با حضور در مراسم تشییع و خاک‌سپاری شرکت کرده و یا با نماز و دعای خود روح بلند ایشان را میهمان کرده و فقدان آن عالم ربانی را تسلیت گفتند و موجب تسلای بازماندگان شدند، سپاسگزاری نماییم.
در خاتمه با تشکر و سپاس و تضرّع به درگاه ایزد منّان، برای تک‌تک سروران و عزیزان، بهترین پاداش‌ها و برای آن فقیه و مرجع معظم علوّ درجات را مسألت می‌نماییم.
بیت مرحوم آیت‌الله العظمی علوی گرگانی(قدس الله نفسه الزکیّه)
١۴٠١/٠١/٠۵

  • نویسنده :
  • منبع :