19 دی: مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان از پیگیری اختصاص مسکن و حقوق ماهیانه به دختران هندبالیست ملایری عضو تیم ملی به مناسبت قهرمانی آسیا خبرداد.
حمید سیفی شامگاه یکشنبه ۷ فروردین ماه در آئین استقبال از دختران هندبالیست ملایری در مجموعه بام ملایر کسب این عنوان قهرمانی توسط دختران ملایری را شروع خوبی در سال جدید دانست و افزود: این موفقیت را به فال نیک می‌گیریم.
وی با اشاره به اینکه کمک یک تیم منسجم سبب رقم خوردن چنین اتفاق خوبی بود، تاکید کرد: دختران ورزشکار ما ثابت کردند که می‌توانند به مدال‌های آسیایی، جهانی و المپیک دست پیدا کنند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان از در نظر گرفتن جوایز خوب و ارزنده‌ برای این قهرمانان خبر داد و افزود: مسکن آنها با پیگیری اداره کل ورزش و جوانان استان و شهرستان ملایر در دست اقدام است و ماهیانه یک میلیون تومان به عنوان کمک هزینه تا آمادگی برای مسابقات آسیایی و جهانی به این ورزشکاران پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه برای نخستین بار در طول تاریخ هندبال است که دختران ایرانی عنوان قهرمانی آسیا و جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کردند، گفت: تلاش مربیان، سرپرستان، مجموعه ورزش استان و شهرستان، استاندار همدان، فرماندار ملایر و دیگر مسئولان و خانواده این ورزشکاران قابل تقدیر است.
سیفی ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی مژگان ملکی مربی تیم هندبال، خاطرنشان کرد: این مربی جوان از خود گذشت تا چنین اتفاق نادری در ورزش هندبال دختران ایران رخ داد و امیدواریم تیم ملی هندبال بتواند در جهان نیز بدرخشد.
معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز گفت: قهرمانان هندبالیست ملایری با کسب عنوان قهرمانی مسابقات آسیا و سهمیه جهانی، پرچم پرافتخار ایران اسلامی را در آسیا به اهتزاز درآوردند.
سلمان اسماعیلی ضمن تبریک این موفقیت بزرگ به جامعه ورزش استان و شهرستان، مجموعه استان و شهرستان، خانواده این قهرمانان ورزشی و همه کسانی که از این دختران شجاع و با غیرت حمایت کردند را در کسب این موفقیت بزرگ و ارزنده سهیم دانست.
وی با اشاره به اینکه قهرمانان هندبالیست با کسب این عنوان دل ملت ایران به ویژه ملایری‌ها را شاد کردند، از مربی خستگی‌ناپذیر و سخت کوش هندبال ملایر قدردانی کرد و گفت: ملایر استعدادهای فراوانی در زمینه ورزش دارد و از گذشته شاهد درخشش ورزشکاران در میادین مختلف ورزشی در عرصه استانی، ملی و فراملی بودیم.
اسماعیلی با بیان اینکه ملایر تنها شهری است که دارای هنرستان دخترانه تربیت بدنی است، اظهار کرد: این مجموعه آموزشی نقش بسزایی در تربیت قهرمانان ورزشی در صحنه‌های استانی، شهرستانی، ملی و بین‌المللی دارد و وجود این هنرستان نشان دهنده ظرفیت ویژه ملایر در حوزه ورزش است.
فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: دولت سیزدهم نقش بسزایی در حمایت از ورزشکاران تعریف کرده و این حمایت‌ها ادامه‌دار خواهد بود.
مربی هندبال ملایر نیز اظهار کرد: شهرستان ملایر به نمایندگی استان همدان در رده سنی جوانان ۲ نماینده از مجموع ۱۶ نفره تیم ملی هندبال کشور سهمیه داشت که موفق به کسب نایب قهرمانی آسیا و کسب سهمیه حضور در مسابقات جام جهانی جوانان شدند.
مژگان ملکی با بیان اینکه این مسابقات تابستان امسال در کشور اسلونی برگزار می‌شود، افزود: الناز یارمحمدتوسکی و مائده شهبازی عضو تیم ملی جوانان هندبال کشور هستند که توانستند بازی خوبی در این مسابقات ارائه دهند.
ملکی به کسب عنوان قهرمانی تیم ملی نوجوانان هندبال دختران کشور در مسابقات آسیایی و کسب جواز حضور در مسابقات جهانی اشاره و بیان کرد: در این رده سنی نیز شهرستان ملایر سه بازیکن الناز یارمحمدتوسکی، صبا زنگنه و بهاره زنگنه داشت که با غیرت و تعصب توانستند امتیازات خوبی کسب کنند.
وی تصریح کرد: الناز یارمحمدتوسکی که به عنوان دروازه‌بان در ۲ تیم جوانان و نوجوانان تیم ملی هندبال کشور حضور دارد، در هر دو رده با بازی خوب و اثرگذار خود، نقش بسیار مهمی در کسب امتیاز داشت.
ملکی خواستار حمایت و پشتیبانی از قهرمانان هندبالیست ملایری و تحقق وعده‌های مسئولان برای حضور پرقدرت آنها در مسابقات جهانی شد و گفت: این ورزشکاران، دانش‌آموزان مستعد و توانمندی هستند که باید حمایت شوند تا روز به روز به تعداد آنها اضافه شود.
دروازه‌بان تیم ملی هندبال دختران کشور نیز گفت: با بازی‌های خوبی که ارائه کردیم، موفق شدیم سهمیه جهانی را کسب کنیم و با افتخار به وطن برگردیم.
الناز یارمحمدتوسکی مطرح کرد: از عملکرد خود در این ۲ تیم راضی هستم و به خوبی خودم را نشان دادم و به عنوان بازیک برتر انتخاب شدم.
یارمحمد توسکی افزود: با همین همدلی، همت و روحیه جنگنده در مسابقات جهانی ظاهر خواهیم شد تا بتوانیم بهترین نتیجه را کسب کنیم.
صبا زنگنه دیگر بازیکن تیم ملی نوجوانان هندبال ایران نیز گفت: برای نخستین بار است که مقام قهرمانی آسیا را کسب کردیم و موفق شدیم ۲ تیم بزرگ آسیا ازبکستان و قزاقستان را از پیش رو برداریم و سهمیه جهانی را کسب کنیم.
بهاره زنگنه دیگر بازیکن تیم ملی نوجوانان هندبال کشور نیز ابراز امیدواری کرد: با تلاش و پشتکار بتوانیم در مسابقات جهانی خوش بدرخشیم.

  • نویسنده :
  • منبع :