به گزارش ۱۹ دی؛ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که تنها مشکلات ناتمام کمی در مذاکرات وین با ایران باقی مانده است.
به گزارش رویترز، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اینکه تنها مشکلات ناتمام کمی در مذاکرات وین باقی مانده است، عنوان کرد که این وظیفه تهران است که درخصوص آن مسائل تصمیم‌گیری کند.
ند پرایس همچنین به خبرنگاران گفت که ایالات متحده "اختلافات فنی"با رژیم صهیونیستی بر سر ایران دارد اما اختلاف راهبردی میان واشنگتن و تل‌آویو وجود ندارد.
دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نفتالی بنت، نخست‌وزیر این رژیم و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه چهارشنبه در تماسی تلفنی درخصوص آنچه که "ستیزه‌جویی‌های منطقه‌ای ایران" خوانده شد گفت‌وگو کرده‌اند.
همچنین یک مقام وزارت خارجه آمریکا و یک مقام صهیونیستی روز گذشته به پایگاه خبری اکسیوس اطلاع دادند که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر مقامات این رژیم خواستار ارائه جایگزین‌های آن‌ها برای توافق هسته‌ای شده که باعث محدود شدن غنی‌سازی اورانیوم توسط تهران می‌شود.
به گفته این مقامات، ایران محور دیدارهای بلینکن و بنت در روز یکشنبه بوده است اما علی‌رغم وجود اختلافات میان طرفین، جو گفت‌وگوها پرتنش نبوده است.
این مقامات همچنین گفتند که بلینکن از بنت پرسیده که جایگزین وی برای برجام چیست و چگونه می‌خواهد از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند.
بنت نیز در پاسخ به این سوال بلینکن مدعی شده اگر ایران بداند آمریکا و کشورهای اروپایی تحریم‌ها علیه این کشور را به سطح تحریم‌های روسیه می‌رسانند، از غنی‌سازی اورانیوم تا سطح نظامی ۹۰ درصد خودداری خواهد کرد.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه توافق هسته‌ای با ایران را یک "چاره موقت برای چند سال" خواند و عنوان کرد که این توافق تنها میلیاردها دلار به ایران خواهد داد تا برای فعالیت‌های منطقه‌ای استفاده کند.
  • نویسنده :
  • منبع :