19 دی: وزیر صنعت، معدن و تجارت برای دومین بار پس از صدور فرمان هشت‌ ماده‌ای رئیس‌جمهور در حوزه خودرو، امروز (شنبه) به دو شرکت خودروساز بزرگ رفت و ضمن بازدید از پارکینگ‌ها، واحد مونتاژ و مرکز تحقیق، طراحی و توسعه، روند حمل‌ و تحویل خودروهای این دو مجموعه، فرآیند کاهش خودروهای کف پارکینگ‌ها را بررسی و اجرای دستورات هشت ماده‌ای رئیس‌جمهور را پیگیری کرد.
سیدرضا فاطمی‌امین، امروز (۱۳ فروردین ماه) از گروه صنعتی ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو بازدید کرد و از مدیران این دو خودروساز در رابطه با اجرای فرمان‌های رئیس جمهور، روند فعالیت در مجموعه‌های خودروسازی، روند کاهش تعداد خودروهای ناقص، پرداخت مطالبات قطعه‌سازان و... پاسخ خواست.
وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) پس از دریافت پاسخ سوالات خود از مدیران خودروساز و پس از بازدید از مجموعه ایران‌خودرو و بررسی روند اجرای فرامین رئیس‌جمهوری، گفت: کاهش خودروهای پارکینگ ایران خودرو به ۱۵ هزار دستگاه در پایان فروردین‌ماه، فراتر از فرمان صادر شده و بسیار مناسب است.
وی ضمن تأکید بر نظارت بر فرآیندهای کیفی محصولات افزود: با کاهش مدت زمان پرداخت به قطعه‌سازان، امکان مطالبه کیفیت توسط خودروساز به راحتی امکان‌پذیر خواهد بود. در این زمینه لازم است رده‌بندی سازندگان و ردیابی قطعات نیز با دقت دنبال شود.
فاطمی‌امین ضمن تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت ناوگان حمل ریلی، خاطر نشان کرد: ایران‌خودرو می‌تواند با طرح موضوع و پیگیری از طریق معاونت مربوط در وزارتخانه از ظرفیت حمل ریلی برای انتقال محصولات خود استفاده کند که این موضوع سبب کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل و لجستیک خواهد شد.
طراحی و توسعه محصولات و خروج محصولات قدیمی سمند و ۴۰۵ نیز از محورهای مورد تاکید وزیر صمت بود که به گفته مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، این دو خودرو ظرف دو ماه آینده و پس از انجام تعهدات موجود به مشتریان از مدار تولید خارج خواهد شد.

قائم عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت، تایید موضوع افزایش مدت گارانتی محصولات به سه سال و ۶۰ هزار کیلومتر پیمایش را از خودروسازان گرفت و آن را از دیگر اقدام‌های این شرکت‌ها در راستای اجرای هشت فرمان‌ رئیس جمهوری در حوزه خودرو دانست.


  • نویسنده :
  • منبع :