19 دی: معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: طی سالیان متمادی نتوانستیم ساختار بودجه کشور و وابستگی آن به درآمدهای نفتی را کم کنیم و همچنین نتوانستیم وابستگی بخش خارجی کشور به وجوه ارزی ناشی از صادرات نفت را کاهش دهیم.
ذبیح الله سلمانی روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه چندین سال شرایط سختی را به لحاظ تورم و رکود اقتصادی در کشور تجربه کردیم، افزود: همه اینها از ساختار ناموزون و نامتعادل سیستم اقتصادی و وابستگی اداره کشور به درآمدهای نفتی و نیز تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران ناشی می شود.
وی با بیان اینکه به جای درآمدهای نفتی، باید دولت را به درآمدهای ناشی از کار و تولید داخلی و درآمدهای مالیاتی سوق بدهیم، اظهار داشت: متاسفانه طی سال های گذشته نتوانستیم توان تولیدی و ثروت آفرینی را افزایش بدهیم و سهم دولت را از درآمدهای تولید به عنوان مالیات وصول کنیم، همه اینها باعث شد که رکود اقتصادی و تورم افسارگسیخته در کشور اتفاق بیفتد و در مواقعی منزلت و کرامت مردم ایران را در سیطره خود قرار بدهد.
سلمانی با بیان اینکه اولین اقدامی که در دولت سیزدهم در راستای توجه به معیشت و منزلت مردم اتفاق افتاد، نگارش برنامه های راهبردی وزارت امور اقتصادی و دارایی است، افزود: کاهش تورم، ایجاد اطمینان خاطر برای تولیدکنندگان از طریق رفع موانع و تامین مالی ارزان قیمت و پایدار، کاهش بار مالیاتی برای تولیدکنندگان، اخذ مالیات از فعالیت های سوداگرانه و جلوگیری از فرارهای مالیاتی از جمله محورهای عمده این برنامه ها است.
وی با اشاره به راه اندازی پنجره واحد صدور مجوزهای کسب و کار در کشور افزود: همه دستگاه‌های اجرایی که مسئولیت صدور مجوز کسب و کار را دارند به این پنجره واحد وصل شدند و تسریع در صدور مجوزها صورت گرفته است.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه تامین امنیت سرمایه گذاری و رفع موانع آن از برنامه های دیگر این وزارتخانه در سال جاری است، اظهار داشت: حمایت از کسب و کارهای نوین و دانش بنیان نیز از اولویتهای اصلی و اساسی وزارتخانه است.

  • نویسنده :
  • منبع :