19 دی: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یک بسته بسیار عالی برای تثبیت و توسعه اشتغال در سال ۱۴۰۱ آماده شده که مراحل نهایی خود را برای تصویب در هیئت دولت طی می‌کند که جزئیات آن را به زودی به اطلاع کارفرمایان می رسانیم.
به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حجت‌الله عبدالملکی» در حاشیه نشست تخصصی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در کمیسیون اجتماعی برنامه‌های وزارت مردم با هدف تحقق شعار سال مقام معظم رهبری یعنی تولید، اشتغال‌آفرین و دانش‌بنیان به بحث، گفت‌وگو و تبادل نظر با نمایندگان مجلس گذاشته شد و در ادامه نمایندگان مجلس نکات و پیشنهادات خود را در این خصوص مطرح کردند.
وی افزود: در سال ۱۴۰۱ برنامه‌های وزارت مردم در حوزه اشتغال مبتنی بر زیست‌بوم ملی اشتغال خواهد بود که مصوبه شورای اشتغال کشور در دولت مردمی سیزدهم است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در زیست‌بوم ملی اشتغال تأکید اصلی بر سه حوزه فناوری، مهارت و بازار است که بخش بزرگی از مسأله اشتغال کشور را حل می‌کنند.
عبدالملکی تصریح کرد: طبق توافق با نمایندگان مجلس در سال ۱۴۰۱ منابع و بودجه‌های تولید و اشتغال در تبصره ۱۶ و ۱۸ دیده شده است که ذیل زیست‌بوم اشتغال تعریف می‌شود واز پول‌پاشی پرهیز خواهیم کرد. در هر جایی که بودجه‌ای خرج شود، باید نتیجه داشته باشد.
رئیس شورای عالی کار تأکید کرد: از این به بعد طرح‌هایی که برای اشتغال اجرا می‌شود، نظارت برخط خواهد شد و همه دستگاه‌هایی که در زمینه اشتغال مأموریت دارند باید فرصت شغلی ایجاد کنند؛ این فرصت‌های شغلی در سامانه رصد ثبت و نظارت میدانی در ادامه مسیر انجام می‌شود.
عبدالملکی گفت: در رابطه با نظارت برخط طرح‌های اشتغال یک داشبورد مدیریتی در حال طراحی است.

  • نویسنده :
  • منبع :