19 دی: مقامات بهداشتی چین ثبت روزانه بیش از ۲۰ هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ را در این کشور گزارش کرده‌اند که بیشترین تعداد از زمان شروع همه گیری بوده است.
مقامات چین امروز (چهارشنبه) بیش از ۲۰ هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ را گزارش کردند که بالاترین آمار روزانه از زمان شروع همه‌گیری است و این در حالیست که شهر شانگهای با وجود اعمال قرنطینه، کانون افزایش شیوع ویروس است.
استراتژی "کووید صفر" در این کشور همزمان با افزایش موارد ابتلا به شدت به چالش کشیده شده است. تا ماه مارس، چین موارد روزانه ابتلا را با اعمال محدودیتهای بومی و فوری، تست گسترده و محدودیت‌های سختگیرانه در سفرهای بین‌المللی پایین نگه داشت. اما تعداد موارد ابتلا طی هفته‌های اخیر به هزاران نفر در روز رسیده است و به گفته مقامات چین، جهشی از سویه بسیار مسری کرونا موسوم به اُمیکرون در نزدیکی شانگهای شناسایی شده‌ است.
به گزارش ژاپن تودی، کمیسیون ملی بهداشت چین در اطلاعیه ای اعلام کرد که امروز ۲۰ هزار و ۴۷۲ مورد جدید ابتلا ثبت شده و هیچ مورد مرگ و میر جدیدی گزارش نشده است. با این حال، اکثر موارد بدون علامت هستند.

تلاش مقامات محلی شانگهای برای تامین غذای مردم

همچنین با اعمال قرنطینه گسترده، مقامات محلی شهر شانگهای در تلاش هستند تا منابع غذایی مورد نیاز شهروندان را تامین کنند.
شهروندان شهر شانگهای که ۲۶ میلیون نفر آنان در قرنطینه به سر می برند، امروز برای تامین مواد غذایی مورد نیاز خود با مشکل مواجه بودند چرا که سوپرمارکت‌ها بسته هستند و تحویل کالاهای سفارشی در بحبوحه برنامه غربالگری گسترده محدود شده است.
مسئولان این شهر اظهار داشتند تا زمانی که آخرین تستها تکمیل نشود و نتایج آن مورد ارزیابی قرار نگیرد لغو محدودیت‌ها صورت نخواهد گرفت.
به گزارش خبرگزاری رویترز، بسیاری از ساکنان شانگهای خواستار اجازه قرنطینه ناقلان خاموش بیماری در خانه شده‌اند و سیاست‌هایی که کودکان با تست کووید مثبت را از والدینشان با تست منفی جدا و در مراکز درمانی قرنطینه می‌کند، اعتراضاتی را به همراه داشته است و موجب نگرانی خانواده‌ها شده است.
  • نویسنده :
  • منبع :