19 دی: سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام دلایل غیبت ۱۶ درصدی دانش‌آموزان در کلاس‌های درس در دو روز ابتدایی بازگشایی مدارس، از تخلف ۱۸۵ مدرسه در ۲۴ استان کشور به علت "سرباز زدن از آموزش حضوری" خبر داد.
صادق ستاری‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بازدید میدانی انجام شده از مدارس به اعلام نتایج این بازرسی‌ها در دو روز نخست حضوری شدن آموزش‌ها پرداخت و اظهار کرد: نظارت و بازدیدهای میدانی در روزهای آتی تداوم دارند، اما بر اساس گزارش احصاء شده از بازرسی‌ها می‌توان گفت که در روزهای ۱۴ و ۱۵ فروردین ۱۲ هزار و ۵۳۶ مدرسه بازدید شدند که تعداد مدارس پسرانه ۴۶۶۴، مدارس دخترانه ۵۲۸۳ و تعداد مدارس مختلط  و چندپایه روستایی ۲۵۸۹ بود.
وی افزود: مدارس بازدید شده هر سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم را در برگرفت.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۸۴ درصد دانش‌آموزان در مدارس حضور داشتند گفت: در روز اول این نسبت ۸۳ درصد بود و در روز دوم یک درصد به آن افزوده شد. دلایل اصلی غیبت، بیماری و مسافرت ذکر شده بود.
وی ادامه داد: میزان حضور کارکنان اداری مدارس ۹۸ درصد و کادر آموزشی ۹۹ درصد بوده است. میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی همکاران در مدارس ۹۸ درصد و در دانش آموزان نیز ۹۷ درصد بوده است.
ستاری‌فرد موانع پیش روی آموزش حضوری را نیز برشمرد و گفت: عمده‌ترین موانع، عدم امکان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به میزان پنج درصد و مشکلات تأمین سرویس ایاب و ذهاب به میزان پنج درصد مطرح شده است.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که در دو روز ابتدایی بازگشایی مدارس، ۱۸۵ مدرسه در ۲۴ استان آموزش حضوری را دنبال نکردند و مرتکب تخلف شدند چرا که از آموزش حضوری سرباز زده بودند؛ اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات پیگیر آن است و علی الظاهر این مشکلات هم به زودی مرتفع می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :