قم- امام جمعه قم گفت: آینده کشور به انرژی هسته‌ای در عرصه‌های مختلف وابسته خواهد بود و اگر مسئولی در این زمینه کوتاه بیاید مردم این امر را نمی‌پذیرند.
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس این شهر برگزار شد، با اشاره به فضیلت ماه مبارک رمضان اظهار داشت: بندگان در ماه مبارک رمضان از سوی خداوند دعوت شده‌اند و کسانی که غذری ندارند می‌بایست روزه بگیرند.

امام جمعه قم، بیان کرد: فضای بازار و خیابان‌های قم و سایر شهرهای کشور باید در تراز یک شهر اسلامی باشد و اگر کسی به هر دلیلی روزه نمی‌گیرد؛ نباید به روزه خواری تظاهر کند و این امر در حقیقت جنگ با خدا رفتن و دهنکجی به دستورات الهی است که مسئولین می‌بایست جلوی عادی سازی روزه خواری در قم و کشور را بگیرند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: حریم ماه مبارک رمضان باید حفظ شود و ما یک ملت مسلمان و پیرو مکتب اهل بیت (ع) هستیم و روزه داری در کشور ما به تاریخ اسلام باز می‌گردد و کسانی که با کشور و فردی مشکل دارند نباید اینگونه تلافی کنند و روزه خواری در جامعه اسلامی باید زشت شمرده شود؛ چرا که پیامبر اسلام کارهای خوب را تشویق و کارهای بد را تقبیح می‌کرد.

امام جمعه قم بیان کرد: آمر به معروف و ناهی از منکر در جامعه اسلامی باید احساس پشتیبانی کند؛ نه اینکه تصور کند که تنها است و از طرفی دشمنان می‌خواهند علاوه بر تحریم اقتصادی بی تفاوتی دینی را در جامعه ما حاکم کنند.

حضرت خدیجه(س) کامل‌ترین زنان عصر خود بود
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به دهم ماه مبارک رمضان سالروز رحلت حضرت خدیجه (س) اظهار داشت: پیامبر اسلام به حضرت خدیجه (س) احترام زیادی می‌گذاشت و از ویژگی‌های حضرت خدیجه (س) عقل و درایت است و ایشان در این زمینه کامل‌ترین زنان عصر خود بود.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: حضرت خدیجه (س) انسانی موحد بود و اولین نفری بود که به پیامبر اسلام ایمان آورد وآن بانوی بزرگ اسلام فردی شجاع بود چرا که در جایی که همه گفتند نه ایشان به پیامبر اسلام آری گفت.

سیره روحانیت است که در مسیر حق به شهادت می‌رسند
امام جمعه قم، با شاره به حادثه تروریستی در حرم مطهر رضوی ابراز داشت: این سیره روحانیت است که در مسیر حق به شهادت می رسند، قبل از انقلاب روحانیت در زندان‌ها و بعد از انقلاب نیز در عرصه‌های مختلف دفاع مقدس، دفاع از حرم و هر کجا که نیاز به حضور روحانیت بوده است آنان بدون چشم داشتی در صحنه حاضر بودند که شهیدان اصلانی و دارایی نیز از جمله این روحانیون جهادی و انقلابی بودند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: دشمنان می‌خواهند کم کاری‌ها را به گردن روحانیت بیندازند و این قشر متعهد را از نگاه ملت بیندازند در حالیکه طلاب جهادی در تمامی عرصه‌ها پای کار بوده و هستند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به ۲۰ فروردین ماه روز ملی فناوری هسته‌ای اظهار داشت: مسئله هسته‌ای امروز مهم است و دشمنان در حالی که خودشان انرژی هسته‌ای دارند اما از ایران می‌خواهند که از این مسئله دست بکشد.

عده‌ای در داخل می‌گویند دردسرهای کشور از بابت انرژی هسته‌ای است
امام جمعه قم ادامه داد: متاسفانه عده‌ای در داخل کشور نیز می‌گویند دردسرهای کشور از بابت انرژی هسته‌ای است در حالی که اینگونه نیست و باید بدانیم سوخت‌های فسیلی درحال اتمام هستند و آینده کشور به انرژی هسته‌ای در عرصه‌های مختلف وابسته خواهد بود و اگر مسئولی در این زمینه کوتاه بیایند مردم این امر را نمی‌پذیرند.

آیت الله حسینی بوشهری به مذاکرات ایران با طرف‌های غربی نیز اشاره کرد و ابراز داشت: ما بدنبال راستی آزمایی هستیم و در این زمینه طرف‌های مقابل می‌بایست پا به پای ما، اقدامات لازم را انجام دهند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: ما به دنبال خاتمه دادن به دعوایی هستیم که دشمنان می‌گویند ما بدنبال سلاح هسته‌ای هستیم که اینگونه نیست ما از انرژی هسته صرفاً در ابعاد صلح آمیز بهره خواهیم بود.

امام جمعه قم، ادامه داد: دشمنان می‌گویند تحریم‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌بایست باقی بماند و ما تاکید داریم سپاه از ارکان مقدس نظام اسلامی ما است و خروج سپاه از تحریم از جمله شرایط ما است که البته اگر سایر نیروهای مسلح هم را تحریم می‌کردند درخواست ما نیز خروج آنان از تحریم بوده است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره شعار سال جدید نیز ابراز داشت: تولید دانش بنیان می‌بایست در دستور کار قرار گیرد و رهبر انقلاب در سالهای اخیر همواره به موضوع تولید و اقتصاد در انتخاب شعار سال تاکید دارند چرا که اگر فقر در جامعه باشد مسائل فرهنگی نیز دچار آسیب می‌شود.

امام جمعه قم، همچنین با اشاره به بازگشایی مدارس عنوان داشت: شیوه نامه بهداشتی در مدارس استان می‌بایست رعایت شود و نباید اجازه داد تا دوباره کرونا جان بگیرد و دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس بیش از هر زمان و جای دیگری باید رعایت شود.
  • نویسنده :
  • منبع : مهر