19 دی: وزیر راه و شهرسازی گفت: جمهوری اسلامی ایران در سه بخش اسکان،حمل و نقل هوایی و دریایی از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پشتیبانی می کند.
رستم قاسمی شامگاه شنبه در بدو ورود به جزیره کیش اظهار داشت: جام جهانی فوتبال یکی از رویدادهای مهم و تاثیر گذار در عرصه بین المللی است که درجریان سفر رییس جمهور کشورمان به کشور قطر، پشتیانی ایران از این رویداد در دستور کار قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: بر اساس توافق های اولیه در سفر آیت الله رییسی به قطر و دیدار با امیر این کشور اسکان، حمل و نقل هوایی و دریایی بخشی از مسافران و گردشگران جام جهانی ۲۰۲۲ از جمله پشتیبانی های ایران از این رویداد خواهد بود.
قاسمی با بیان اینکه روزهای یکشنبه و دوم شنبه ۲۱ و ۲۲ فروردین دیدارهای مختلفی با مسوولان قطر از جمله وزیر حمل و نقل و ارتباطات این کشور انجام خواهد شد افزود: جزیره کیش نقطه تمرکز ایران در پشتیبانی از این رویداد خواهد بود اما تمام استان های ساحلی و غیر ساحلی نزدیک به آب های همیشه خلیج فارس می توانند از ایفای نقش کشورمان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر سهیم باشند.
وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی و وزارت حمل و نقل و ارتباطات دولت قطر مهمترین دستگاه های متولی در همکاری برای پشتیبانی از این رویداد هستند افزود: تمام برنامه ها در داخل ایران با همکاری وزارت خانه های دیگری همچون خارجه، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ورزش و جوانان انجام خواهد پذیرفت.
وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: همچنین در جریان این پشتیبانی ها حمل و نقل هوایی بخشی قابل توجهی از مسافران از جزیره کیش به دوحه و برعکس این مسیر بر عهده ایرلاین های ایرانی خواهد بود.
وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی و محمد بن حمد الهاجری سفیر کشور قطر در تهران شامگاه شنبه از طریق فرودگاه بین المللی کیش وارد این جزیره شدند.
جاسم بن سیف السلیطی وزیر حمل و نقل و ارتباطات دولت قطر نیز ظهر یکشنبه وارد جزیره کیش می شود.

  • نویسنده :
  • منبع :