19 دی: استاندار زنجان گفت: اجرای طرح جدید عرضه نان تغییری در قیمت آن ایجاد نمی کند و در صورت تصمیم نهایی دولت این طرح به صورت آزمایشی در این استان اجرا می‌شود که بر این اساس یارانه به طور مستقیم به میزان فروش نان در نانوایی‌ها اختصاص می‌یابد.
محسن افشارچی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تا کنون هیچ گونه شیوه نامه دقیقی در این خصوص تدوین نشده و هیچ تصمیم قطعی و نهایی اتخاذ نشده است.
وی افزود: این موضوع یک تصمیم ملی است که وزارت اقتصاد بر اساس قانون و بر مبنای تبصره ۱۴ قانون بودجه که مربوط به یارانه کالاهای اساسی است اجرا می‌کند و استان مجوز ورود به قوانین مربوط به این حوزه ها را ندارد.
استاندار زنجان تاکید کرد: دولت تصمیم گرفته است فرآیندهای ساده گذشته را با استفاده از تکنولوژی، تبدیل به فرآیندهای دقیقی کند که منافع اعطای یارانه ها، دقیقا به دست مردم برسد که پیش از این در جاهای دیگری هزینه و باعث ایجاد فساد می شد.
وی تصریح کرد: مردم با قیمت قبلی و دقیقا همچون گذشته نان مورد نیاز خود را خریداری خواهند کرد و تنها اتفاق جدید این است که آرد با قیمت واقعی در اختیار نانوا قرار خواهد گرفت و به ازای هر نانی که فروخته می شود، هزینه اخذ شده نان به قیمت واقعی از طریق سیستم دولتی به حساب نانوا واریز خواهد شد.
مقام عالی دولت در استان بیان داشت: در این طرح هیچگونه کارت یارانه ای وجود نداشته و علت اجرای آزمایشی آن نیز شناخت نقاط قوت و ضعف طرح است و در اثنای اجرای طرح نظرات نانوایان هم اخذ خواهد شد تا به بهترین نحو، از بروز فساد و قاچاق در تامین یکی از مهمترین کالای مورد نیاز مردم تا حد امکان پیشگیری بعمل آید.
استاندار زنجان خاطرنشان کرد: وقتی آرد به قیمت واقعی به نانوا داده شود، تخلف مربوط به انگیزه فروش آن بصورت آزاد در بازار از بین خواهد رفت.
وی در خصوص زمان اجرای این طرح نیز گفت: تا کنون هیچ تصمیم نهایی در این خصوص اخذ نشده است و در صورت تصویب نهایی اطلاع رسانی خواهد شد.
افشارچی با اشاره به کم فروشی و قاچاق آرد در بازار گفت: این طرح با هدف پیشگیری از این تخلفات، تخصیص درست یارانه ها و رسیدن آن به دست خود مردم اجرا می شود و قطعا تمام جوانب لازم نیز در این خصوص در نظر گرفته خواهد.

  • نویسنده :
  • منبع :