19 دی: یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به دولت با اختصاص ۹ میلیارد دلار در بودجه ۱۴۰۱ این اختیار را داده است که در قبال حذف ارز ترجیحی برخی کالاها کمک‌های حمایتی به مردم ارائه شود.
پروین صالحی در گفت‌وگو با ایسنا درباره احتمال گران شدن اقلام مختلف از جمله دارو پس از حذف ارز ترجیحی از آنان، اظهار کرد: طبق آخرین مصوبه مجلس در بودجه ۱۴۰۱، مبلغ ۹ میلیارد دلار برای کالاهایی که مشمول حذف ارز ترجیحی می‌شوند در نظر گرفته شده و به دولت این اختیار داده شد که هر کالایی را که مشمول این قانون است و قصد دارند از سبد مصرفی مردم حذف کنند از این اعتبارِ حمایتی بهره ببرند تا مثلاً اگر ارز ترجیحی دارو حذف شد بیمه تعهدات آن را قبول کند تا به مردم فشار وارد نشود.
وی افزود: بنابراین دولت درباره چنین کالاهایی کمک حمایتی با تزریق پول، بن کارت و کارت دیجیتال انجام می‌دهد و ۹ میلیارد دلار برای این منظور پیش بینی شده است.
نماینده مردم مبارکه در مجلس، گفت: اکنون قیمت دارو و دیگر کالاها با ثبات نیست و نظارت‌ها در بازار باید شدیدتر از این‌ها اعمال شود. وقتی موضوع حذف ارز ترجیحی پیش می‌آید احتکارهایی رخ می‌دهد که قیمت دارو و دیگر کالاها به شکل ناگهانی افزایش شدید پیدا می‌کند.
صالحی افزود: با تمهیدات دولت و حمایت‌های مجلس امیدوارم بتوانیم مافیاهایی که در بازارهای مختلف و به‌ویژه دارو تشکیل شده است از بین برود و مردم در آسایش بیشتری قرار بگیرند. به مرور و در عرض چند سال مافیاهایی تشکیل شده که مقابله با این مافیا سخت و زمان‌بر است که با کار مضاعف این مشکل نیز در کشور حل خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :