19 دی: معاون وزیر ارتباطات از قاعده‌مند شدن نگهداری و تبادل رمزارزها در کشور خبر داد و گفت که پرداخت با رمزارزها را به رسمیت نمی‌شناسیم.
رضا باقری اصل در ارتباط تلفنی با یک برنامه تلویزیونی درباره آخرین مصوبه کارگروه اقتصاد دیجیتال در برخورد با رمزارزها گفت: وقتی ما روی رمزارز ملی کار می‌کنیم و رمزریال ملی خودمان را داریم، طبیعتاً نمی‌توانیم اجازه بدهیم که با رمزارزهای غیرملی پرداخت صورت بگیرد.
وی تأکید کرد: استفاده از رمزارز خارجی خارج از حاکمیت و ضدقانون پولی و بانکی کشور است، بنابراین به هیچ وجه هیچ قانونی نخواهیم داشت که پرداخت را با رمزارزهایی که مربوط به خودمان نمی‌شود به رسمیت بشناسیم.
معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: نمی‌خواهیم خدایی‌ نکرده مردم متضرر شوند، چون رمزارزها دارایی دیجیتال هستند و کسی که می‌خواهد تبادل انجام دهد، باید فعالیتش مبتنی بر یک سری قواعد باشد. مثل قواعدی که در بورس و سایر ارزها وجود دارد، رمزارزها نیز باید قاعده‌مند شوند و نظام بانکی در مورد آنها رعایت شود.
باقری اصل گفت: همکاری کاملی بین این وزارتخانه و وزارت اقتصاد وجود دارد که برای کار کمیته‌ای ذیل وزارت اقتصاد این پروژه را با هماهنگی معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری مدیریت می‌کند و [قانون رمزارزها] در نهایت در کارگروهی که وزارتخانه‌های ارتباطات، رفاه و تعاون، صمت و بانک مرکزی و معاونت علمی ریاست‌جمهوری حضور دارند، تصویب خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :