19 دی: « ایاس الزمر » ورزشکار نوجوانان اردنی در مسابقات شمشیربازی جهان در همبستگی با مردم مظلوم فلسطین و مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل از رویارویی با نماینده این رژیم در مسابقات یاد شده انصراف داد.
پایگاه خبری «عربی ۲۱» امروز (یکشنبه) نوشت: این نوجوان اردنی پس از آنکه قرعه، او را با یک بازیکن از رژیم صهیونیستی مواجه کرد تصمیم به انصراف از مسابقات شمشیربازی جهان که در دبی برگزار شد، گرفت.  
مردم اردن در شبکه‌های اجتماعی همبستگی خود را با «الزمر» اعلام کردند و اقدام او را مورد ستایش قرار دادند.  
انجمن اردنی حمایت از مقاومت و مقابله با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در صفحه این انجمن در توئیتر، جایگاه این بازیکن نوجوان را ارزشمند دانست و گفت: ما پیر و جوان دشمن خود را اینگونه می‌شناسیم و نمی‌پذیریم که در صیقل دادن دادن چهره و جنایت او سهمی داشته باشیم. 
انجمن اماراتی مقابله با عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل نیز از اقدام «ایاس الزمر» تمجید کرد. 
جنبش تحریم رژیم صهیونیستی در اردن نیز امتناع این بازیکن از رویارویی با یک بازیکن اسرائیلی را ستود و گفت: فداکاری ورزشکاران برای جلوگیری از ترک برداشتن انزوای رژیم صهیونیستی و یادآوری اهمیت مخالفت با جنایات و اشغالگری این رژیم از طریق میادین جهانی ورزشی شایسته تجلیل و استقبال است. 
به نوشته پایگاه خبری «عربی ۲۱» در ۲۰ مارس نیز تعدادی از مربیان اردنی از شرکت در دوره بین المللی مربیگری والیبال و کیک بوکسینگ به دلیل شرکت یک هیات ورزشی از رژیم اسرائیل در این دوره که در بحرین برگزار شد، انصراف دادند. 
«ابراهیم سرقمه» مربی اردنی در پیامی فیسبوکی گفت: به دلیل حضور هیاتی از رژیم صهیونیستی در سالن، از حضور در دوره بین المللی مربیگری که در بحرین برگزار می‌شود، انصراف می‌دهم و به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نه می‌گویم.

  • نویسنده :
  • منبع :