19 دی: وزیر ورزش و جوانان گفت: قاطعانه از دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال حمایت می‌کنیم و او به کارش ادامه خواهد داد.
سیدحمید سجادی پنجشنبه شب در حاشیه دیدار دوستانه تیم فوتبال امید با گل‌گهر سیرجان در جمع خبرنگاران افزود: روز گذشته جلسه‌ای با مهدی مهدوی‌کیا داشتم که او مطالب ارزشمندی را با جزییات گفت. نیاز است برای بزرگی و موفقیت این تیم، از آن حمایت کنیم و قول دادیم که در کنارشان باشیم.
وی اظهار داشت: به عنوان وزارت ورزش و جوانان یکسری وظایف حاکمیتی و حمایتی داریم که در خدمت تمام فدراسیون‌ها به ویژه فوتبال باشیم و امیدواریم تیم فوتبال امید بعد ار ۴۸ سال به المپیک راه یابد و در این راه از هیچ حمایتی دریغ نخواهیم کرد. 
وی همچنین یادآور شد: امشب حمید استیلی مدیر تیم ملی فوتبال در مورد برنامه‌های تیم ملی، بازی‌های تدارکاتی و برنامه‌های پیش‌رو توضیحاتی را ارائه داد و در هر صورت باید به عنوان یک برنامه کوتاه مدت در دستور کار قرار گیرد. وظیفه ما حمایت از کادر فنی و سرمربی است به خصوص سرمربی که این روزها خیلی در موردش سوال می‌کنند. قاطعانه از سرمربی تیم ملی حمایت می‌کنیم و او به کارش ادامه خواهد داد.
تیم ویژه وزارت ورزش برای حل مشکل مالیاتی فدراسیون‌ها 
وزیر ورزش در خصوص بدهی مالیاتی ۴۰ میلیاردی فدراسیون فوتبال نیز توضیح داد: این موضوع را به من گزارش ندادند. از ۷ ماه گذشته و از روزی که آمدم برخی از فدراسیون‌ها از بحث مالیات گلایه‌مند بودند. در همین راستا تیم ویژه متشکل از معاون ورزش قهرمانی، اداری مالی و  یکسری از کارشناسان و متخصین تشکیل شده که به امور مالیاتی فدراسیون‌ها ورود کنند و کمک کنند و مشورت بدهند تا فدراسیون‌ها زودتر از این حالت خارج شوند.
سجادی ادامه داد: حتی قبل از عید فدراسیون‌هایی که با مشکل بودجه روبرو بودند به سختی برای آنها منابع مالی تخصیص دادیم که بلافاصله پول بلوکه شد و به عنوان بدهی مالیاتی برداشته شد. این اتفاقات خوبی نیست. یکسری تکالیف انضباط مالی است که از سال‌های قبل مانده و گریبان‌گیر فدراسیون‌ها شده و الان یک حالت غافلگیری برایشان اتفاق افتاده است.
وزیر ورزش تصریح کرد: به مشکلات وافق هستیم و پیگیری می‌کنیم و تا آخر در کنار رییسان فدراسیون‌ها هستیم. مهم این است که می‌دانیم مشکل کجاست و از کجا شروع شد. باید علاج کنیم. آنقدر حجم کار بالا هست که به یکباره درست نمی‌شود. خوشبختانه در وزارت امور اقتصادی و دارایی رویکرد مثبتی وجود دارد و با کمک و همدلی مشکلات مالیاتی فدراسیون‌ها حل خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :