19 دی: حساب توییتری «مجتهد» که اسرار خاندان آل سعود در عربستان سعودی را فاش می کند، امروز(جمعه) نوشت که نیروهای این کشور هفت نفر از قضات دادگاه استیناف این کشور را بازداشت کردند.
به گزارش شفقنا به نقل از عربی ۲۱، مجتهد افزود که تعداد قضاتی که تاکنون بازداشت شده اند، به هفت نفر می رسند و اقدامات بعدی به نظر می رسد بازداشت قضاتی در دادگاه عالی باشد.

وی همچنین اشاره کرده است که اسامی این قضات به زودی اعلام خواهد شد.

منابع رسانه ای پیش از این اخباری در فضای مجازی منتشر کرده بودند که به اظهارات مجتهد اشاره دارد مبنی بر اینکه این بازداشت ها در دفاتر دادگاههای محل کار آنها صورت گرفته است.

این حساب ها نشان می داد که قضات دستگیر شده به «خیانت بزرگ» علیه عربستان متهم شده اند.

کاربران فضای مجازی در عربستان در میان بازداشت شده ها به قضات دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده های تروریسم و همچنین قضات داددگاههای تجدید نظر و دادگاه عالی اشاره کرده اند.

قضاتی که از آنها در فهرست بازداشت شدگان نامبرده می شود، جزو کسانی بوده اند که به دستور پادشاه این کشور به پست های خود دست یافته بودند.

فعالان مجازی در عربستان نام دو نفر از آنها را فاش کرده اند که یکی از آنها خالد اللحیدان است که حکم زندان خانم لجین الهذلول فعال حقوق زنان را صادر کرده بود و قاضی دیگر، عبدالعزیز الجابر است که احدام اعدام علیه ۸۱ نفر را که ماه گذشته اجرا شد، صادر کرده بود.

  • نویسنده :
  • منبع :