19 دی: کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه تهران در روزهای آتی کاهش دما و رگبار و وزش باد را در پیش دارد، از روند کاهش نسبی دما در غرب و شمال‌غرب کشور خبر داد.
"فریبا گودرزی" تازه‌ترین وضعیت جوی امروز، ۲۶ فروردین را اعلام کرد.
وی گفت: امروز در غرب، جنوب‌غرب، مرکز و نیمه غربی کرمان، یزد، زاگرس مرکزی در همدان، مرکزی، قم و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز، برای شرق سواحل دریای‌خزر، خراسان شمالی و خراسان رضوی، رگبار پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد و خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است.
گودرزی افزود:فردا گستره سامانه بارشی درنوار شمالی کشور، مرکز، شرق، جنوب و جنوب‌شرق کشور و همچنین دامنه‌های زاگرس در استان‌های مرکزی قم، و شرق لرستان و همچنین ارتفاعات در جنوب‌غرب کشور تداوم دارد.
کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: برای شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی در برخی ساعات رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.
وی ادامه داد: امروز و فردا آب‌های خلیج‌فارس مواج و متلاطم است و برای شمال‌غرب و غرب کشور، روند کاهش نسبی دما مورد انتظار است.
کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز در مرکز، شرق و جنوب‌شرق وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است. این شرایط برای روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه در جنوب، شرق و شمال‌شرق ادامه دارد.
به گفته وی، شنبه و یکشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف و برای دامنه جنوبی البرز و شمال‌شرق کشور، کاهش نسبی دما و در برخی نقاط رویداد تگرگ مورد انتظار است.
گودرزی اعلام کرد: تهران برای امروز آسمانی نیمه‌ابری تا ابری را دارد و در برخی ساعات بارش باران، رگبار و رعدو برق و بعدازظهر وزش باد شدید را دارد. بیشینه دمای پایتخت نیز ۲۸ درجه بالای صفر گزارش شده  است.
وی ادامه داد: تهران در روزهای آتی کاهش دما، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :