19 دی: کارشناس سازمان هواشناسی از فعال بودن سامانه بارشی تا روز سه‌شنبه در کشور خبر داد و گفت: امروز کاهش دما تا ۱۲ درجه در نیمه شمالی و شرقی کشور ثبت می‌شود.
«کبری رفیعی» امروز (شنبه) در گفت‌و گو با ایرنا افزود: در روز جاری تندباد شدید، گرد و خاک و کاهش دید در استان‌های تهران، البرز، قم و مرکزی انتظار می‌رود.
وی توضیح‌داد: امروز گستره سامانه بارشی در نوار شمالی کشور، مرکز، شرق، جنوب و جنوب‌شرق کشور و همچنین دامنه‌های زاگرس در استان‌های مرکزی، قم و شرق لرستان و همچنین ارتفاعات در جنوب‌غرب کشور تداوم دارد.
به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، امروز در برخی ساعت‌ها تندباد شدید همراه با گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا و نیز رگبار باران، همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود که هشدارهای لازم در خصوص نزدیک نشدن به رودخانه های فصلی صادر شده است.
وی همچنین اعلام کرد که این سامانه بارشی با شدت و ضعف تا روز سه‌شنبه در کشور وجود دارد.
رفیعی گفت: روز یکشنبه نیز در ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف و برای دامنه جنوبی البرز و شمال‌شرق کشور، کاهش نسبی دما و در برخی نقاط رخداد تگرگ مورد انتظار است.
به گفته وی، ماندگاری هوای سرد در برخی نقاط کشور حتی منجر به بارش برف بهاری خواهد شد و وقوع سیلاب‌های ناگهانی نیز در مناطقی از کشور پیش‌بینی می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :