19 دی: یکی از واحدهای شرکت گروه دارویی ملی چین اعلام کرد که مجوز شروع آزمایش‌های بالینی دو واکسن غیرفعال شده که سویه امیکرون ویروس کرونا را هدف قرار می‌دهند در هنگ کنگ دریافت کرده است.
به گزارش نیوز، یک شرکت تابعه تولید واکسن غول دارویی دولتی، شرکت ملی بیوتک چین (China National Biotec Group Company Ltd) موسوم به سینوفارم، این خبر را روز شنبه در حساب وی چت خود اعلام کرد و گفت: این کارآزمایی‌ها به ایمنی تلقیح‌ها و توانایی آن‌ها در تحریک پاسخ ایمنی در بزرگسالانی که دو یا سه دوز دریافت کرده‌اند، می‌پردازد.
واکسن‌ها به طور مشترک توسط شرکت ملی بیوتک چین و موسسه محصولات بیولوژیکی ووهان ساخته شده است.
سینوفارم با انتشار خبر اخیر خود اعلام کرد که واکسن‌های نسل دوم پروتئین نوترکیب کووید-۱۹ آن برای آزمایش‌های بالینی از پکن تاییدیه دریافت کرده است.
نسخه بهبودیافته واکسن کووید سینوفارم قبلا توسط امارات متحده عربی به عنوان یک داروی تقویت‌کننده و تقویت‌کننده پاسخ ایمنی به ویروس کرونا پذیرفته شده است.
چین در حال حاضر با بدترین شیوع کووید خود از روزهای اولیه همه‌گیری دست و پنجه نرم می‌کند. تعداد مبتلایان در دومین اقتصاد بزرگ جهان روز جمعه به ۲۴۶۸۰ نفر رسید و مرکز مالی شانگهای بیش از ۲۳هزار و ۵۰۰ مورد جدید را در ۲۴ ساعت گذشته گزارش کرده است.

  • نویسنده :
  • منبع :