19 دی: اسماعیلی وزیر ارشاد اسلامی گفت: حفظ شئونات افراد باعث می‌شود کمیته بانوان سینما فعالیت خبری نداشته باشد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب در گفت‌وگو با تسنیم در واکنش به بیانیه زنان سینماگر و نقش کمیته اخلاق در این ماجرا گفت: ذیل شورای اخلاق، کمیته ویژه بانوان با حضور 5 نفر از بانوان در حوزه‌های مختلف تشکیل شده است و کسانی که مشکلاتی دارند می‌توانند به آن مراجعه کنند، بنای ما این است که این مسئله، با حفظ شئونات افراد مورد رسیدگی قرار گیرد و بنابراین بازتاب خبری به آن معنا نخواهیم داشت.

وی تأکید کرد: بیانیه زنان سینماگر هم در این کمیته و هم در مجموعه‌های صنفی پیگیری می‌شود.

وزیر ارشاد اضافه کرد: معتقدم بدون سروصداهای رسانه‌ای باید این موضوع را پیگیری کرد. اگر اتفاقاتی در این زمینه وجود دارد، حتماً جامعه سینمایی باید واکنش مناسب نشان دهد؛ اگر بی‌اخلاقی یا پلشتی وجود دارد باید از این جامعه زدوده شود. سازمان سینمایی نیز برنامه‌ای برای این موضوع گذاشته است و قرار است با همکاری خود اهالی سینما دنبال حل‌وفصل شود.

اسماعیلی درباره پافشاری وزارت ارشاد برای برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی به‌خلاف نظر نیروی انتظامی به‌دلیل ترافیکی که در این منطقه از شهر می‌تواند ایجاد کند، گفت: نمایشگاه کتاب دارای شورای سیاست‌گذاری است و همه جوانب را بررسی کرد، ما هم دوست نداریم مشکلی ایجاد شود و خوشحال می‌شویم که از ظرفیت نمایشگاه شهر آفتاب استفاده کنیم. وقتی دوستان در شورای سیاستگذاری شرایط را بررسی کردند دیدند که امکان برگزاری کتاب در شهر آفتاب وجود نداشت و ناگزیر بودیم.

  • نویسنده :
  • منبع :