19 دی: یک فعال سیاسی گفت: نخستین گام در حل مشکلات اقتصادی این است که مسئولان به معنی واقعی بر مبنای آمار و ارقام حرف بزنند. حرف‌هایی از قبیل آنکه شرایط بهتر شده است، جای تأمل دارد چون افزایش قیمت‌ها امری معلوم و مشخص است و بر کسی پنهان نیست.

فردا نوشت: دولت سیزدهم با شعارهای انقلابی روی کار آمد و وعده داد که ظرف مدت کوتاهی گرانی ها را مهار و ارزش پول ملی را تقویت کند اما در عمل واقعیت ها شکل دیگری رقم خورد. با وجود ثبات نسبی نرخ ارز، قیمت کالاها و خدمات به طور غیرعادی در حال افزایش بوده و این مسئله نارضایتی مردم را در پی داشته است، حال آنکه سیدابراهیم رئیسی در دیدار با مداحان اعلام کرد «امیدهای بسیاری در دل مردم ایجاد شده است.»

محمدرضا خباز درباره میزان امیدواری جامعه به آینده گفت: نخستین گام در حل مشکلات اقتصادی این است که مسئولان به معنی واقعی بر مبنای آمار و ارقام حرف بزنند. حرف هایی از قبیل آنکه شرایط بهتر شده است، جای تأمل دارد چون افزایش قیمت‌ها امری معلوم و مشخص است و بر کسی پنهان نیست.

وی افزود: دستگاه های مختلف به ویژه بخش خصوصی هر روز قیمت ها را بیان می کنند. حقوق کارمندان که اضافه نشد، پس چه طور هم افزایش قیمت داریم، هم حقوق اضافه نشده و هم وضع مردم خوب شده است و آنها به آینده امیدوارتر شده اند، در چنین معادله ای ۱۰۰ درصد تناقض دیده می شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: جداول مقایسه ای از قیمت روز و ۸ ماه گذشته اقلام و کالاها نشان می دهد که قیمت ها ۱۰ تا ۵۰ و بلکه حتی ۱۰۰ درصد افزایش را تجربه کرده اند. وقتی حقوق ها همان حقوق گذشته است و درآمدها افزایش نیافته، پس چه طور حال و وضع مردم بهتر شده است. نه تنها وضع مردم بهتر نشده است، بلکه با این حرف ها نمک بر زخم مردم می ریزند.

خباز ادامه داد: آقای رئیس جمهور با مترو به کرج رفت، این کار خوبی است. اتفاقا زمانی که من هم مسئول بودم، گاهی وقت ها این کار را انجام می دادم. البته خوب است که مسئولان بین مردم بروند اما این طور نباشد که مردم نتوانند جلو بروند و حرف بزنند یا اگر حرف شان را هم زدند، آن مقام مسئول بدون آنکه جوابی بدهد، ساده از کنار مسئله بگذرد.

  • نویسنده :
  • منبع :