سرمقاله روزنامه ۱۹ دی شماره ۳۴۰۲ مورخه ۲۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ با عنوان «دنیا با اینترنت اداره می‌شود» بدین شرح است:

امروز اینترنت با توجه به نقشی که در اقتصاد و مراودات مردم دارد بی‌تردید معادل آب، برق و گاز حضوری جدی در زندگی مردم پیدا کرده است تا جایی که برخی چرخ زندگی‌شان تنها با اینترنت می‌چرخد.
بر اساس آمار اعلام شده حدود ۱۰۲ میلیون مشترک اینترنت در کشور وجود دارد بنابراین کسانی که به اینترنت نگاه فانتزی تفریحی و تجملاتی دارند و به یک‌باره آن را بین ۶۰ تا ۱۰۰ درصد گران می‌کنند، نشان می‌دهد که حضور و درکشان از جامعه فانتزی و توهمی است ونمی دانند که با روح و روان مردم چه می‌کند.
در روزگاری که اقتصاد، تحصیل، فرهنگ آموزش، تفریح، تبلیغات و حتی پژوهش و تحقیقات اینترنت وابسته شده و دنیا دارد با اینترنت اداره می‌شود.
کسانی که در تلاش هستند تا استفاده مردم از اینترنت را با گران کردن محدود کرده و عملاً دسترسی اقشار مختلف مردم به ویژه دهک‌های پایین جامعه را کاهش دهند، باید بدانند بیشتر به شکاف میان پولدار و فقیر دامن می‌زنند و بسیاری از جوانان که به واسطه کمبود منابع مالی از طریق فضای مجازی کسب درآمد می‌کردند را بیکار کرده و آنها را روانی سرنوشت خیل عظیم بیکاران می‌کنند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در واکنش به گرانی‌های اخیر اینترنت اعلام کرده که حجم استفاده ۴۰ درصد کاربران دیتای موبایل زیر ۲ گیگابایت است و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار است برای آنها بسته‌های حمایتی بدهد. این افتخار نیست! در کشور ما با برداشتی اشتباه و نگاهی عجیب، سال‌هاست که مصرف کمتر اینترنت تبلیغ می‌شود.
در سالی که تقویت اکوسیستم دانش‌بنیان و فناوری باید سرلوحه کار قرار بگیرد، گرانی اینترنت باعث توقف رشد اقتصاد دیجیتال و حتی عقب‌گرد آن می‌شود.
  • نویسنده :
  • منبع :