19 دی: سخنگوی دولت در توئیتی، هتاکی شرم‌آور به دو میلیارد مسلمان در ماه مبارک رمضان با حمایت رسمی پلیس سوئد را نه تنها حقوق بشر ندانست بلکه از آن به عنوان تنفرپراکنی و اقدامی علیه حیات معنوی بشر یاد کرد.
علی بهادری جهرمی بامداد دوشنبه در این توئیت نوشت: «آزادی مذهب جای خود را به توهین به ادیان آسمانی داده؛ آزادی بیان هم ابزاری برای رواج افراط‌گرایی و نژادپرستی در غرب شده است.»
وی افزود: «هتاکی شرم‌آور به ۲ میلیارد مسلمان در ماه مبارک رمضان، با حمایت رسمی پلیس سوئد، حقوق بشر نیست، تنفرپراکنی و اقدامی علیه حیات معنوی بشر است.»
 
به گزارش ایرنا، راسموس پالودن رهبر یک فرقه راستگرای افراطی و هواداران وی در شهر لینکوپینگ سوئد، جمعه گذشته یک جلد قرآن کریم را به آتش کشیدند که به‌دنبال آن و بی‌حرمتی و جسارت نسبت به قرآن شهر مالمو در این کشور را ناآرام کرد. اقدامی که منجر به اعتراض در سوئد و شماری از کشورهای اسلامی شده است.
در پی این اقدام کاردار سوئد در تهران در غیاب سفیر آن کشور روز یکشنبه از سوی رییس اداره سوم غرب اروپای وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به اقدام موهن که متاسفانه به بهانه آزادی بیان با حمایت پلیس سوئد صورت گرفت، به وی ابلاغ شد.

  • نویسنده :
  • منبع :