19 دی: سرپرست فدراسیون فوتبال گفت: نباید در آستانه جام جهانی بیهوده انتظارات را از تیم ملی بالا ببریم.
میرشاد ماجدی دوشنبه شب با حضور در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: کمتر از دو ماه است که به فدراسیون آمدم. در این فرصت کم  باید تدارک دو بازی را برای تیم ملی می‌دیدیم. مباحث مالی فدراسیون هم در پیش بود. همچنین به خاطر تحریم های ظالمانه هیچ پولی به ما پرداخت نشد. فدراسیون از نظر مالی با مشکل روبه رو است. به ویژه الان که تیم به جام جهانی رفته است.
وی در خصوص گروه ایران در جام جهانی افزود: نمی شود گفت گروه سخت است اما در گروه آسانی هم قرار نداریم. نباید سطح توقع را از تیم ملی بالا برد. انگلیس تیمی است که بنیانگذار فوتبال جهان است. بازیکنان آنها در کشورهای معتبر هستند. بازی کردن مقابل آنها شگفت‌انگیز خواهند بود.
ماجدی اظهار داشت: بازیکنان تیم ملی مانند طارمی و آزمون حرف اول را در آسیا می‌زنند. تیم بسیار خوبی داریم اما نمی‌شود به راحتی به این فکر کرد که از گروه صعود می‌کنیم. باید تدارک خوبی برای تیم ملی دید.
سرپرست فدراسیون فوتبال تصریح کرد: از زمانی که آمدم ۲۴ ساعت در اختیار فدراسیون بودم. یکسری اختلاف‌نظرها وجود دارد که باید درون سازمان حل شود. در حال حاضر در شرایط پایداری قرار داریم. باید از همین الان به فکر تیم ملی باشیم و همدلی و رفاقت را آغاز کنیم. صحبت‌هایی را با مسوولان تیم ملی داشتیم تا با بررسی دقیق کار را پیش ببریم.
 وی در مورد نحوه تدارک تیم ملی گفت: تیم‌های بزرگ اروپایی برنامه خود را بستند. خیلی ها در مورد بازی با برزیل می پرسند و حتی دبیرکل هم صحبت هایی انجام دادم. من به عنوان مسئول فدراسیون زمانی می‌توانم صحبت کنم که آن دیدار قطعی شده باشد. گروه‌های مختلف در فدراسیون کارها را دنبال می‌کنند تا بهترین تدارک دیده شود. برای بازی با تیمی مثل برزیل باید قرارداد بسته شود. برای اینکه تضاد ها در صحبت ها از بین برود قرار شد که از امروز تنها یک نفر در فدراسیون صحبت کند که اگر بازی ۱۰۰ درصد شد یک نفر آن را اعلام کند. 
ماجدی خاطرنشان کرد: الان هیچ پولی در فدراسیون نداریم و برای بازی نیاز به پول داریم. من فدراسیون فوتبال را با ٢٠٠ میلیون پول تحویل گرفتم. دوستان در وزارت ورزش و سازمان لیگ کمک کردن که تیم های مختلف را مسابقات اعزام و حقوق کارمندان را پرداخت کنیم. فدراسیون فوتبال اسپانسر ندارد. از کجا باید تغذیه شود. این تیم ملی برای فدراسیون نیست بلکه برای مردم است. از همه تقاضا می کنم که امسال تیم ملی را ویژه ببینند.
وی گفت: کمک به تیم ملی وظیفه اجتماعی خیلی از ارگانها است. بالای ۱۲ میلیون یورو پول از فیفا می‌خواهیم. من با اینفانتینو صحبت کردم و او هم تلاش می‌کند تا این پول برداشت شود اما راه بسته است. اینفانتینو و شیخ سلمان نگاه حمایتی دارند تا این مشکل حل شود.
ماجدی تاکید کرد: وزارت ورزش تا الان کمک کرده اما دیگر بحث از حالا فرق می‌کند. مطمئنم که سجادی کمک خواهد کرد. از طرفی اداره مالیات حسابهای ما را بسته بود که این مشکل با هم همکاری وزیر اقتصاد برطرف و حساب باز شد. امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه نیز صحبت هایی داشت که از طریق تمام سفرا ارتباط خوبی داشته باشیم.
وی در مورد مشکل اسکوچیچ برای خروج از کشور گفت: اسکوچیچ بخاطر بحث مجوز کار نتوانست خارج شود اما امروز مشکل خروج او حل شد و فردا به کشورش می‌رود.
ماجدی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم برای تیم ملی بازی برگزار کنیم باید سرمربی نظر بدهد. بازی با سنگال و غنا برای قبل از قرعه کشی پشنهاد شده بود. بازی با چنین تیم‌های خوب است چرا که آنها بازیکنان بزرگی دارند. خواهش می کنم سطح توقع را از تیم ملی بالا نبرید. 
وی تاکید کرد: اگر با نیوزلند بازی نکنیم با چه تیمی بازی کنیم؟ باید پیشنهاداتی که می شود را داشته باشیم و بعد با کادرفنی صحبت کنیم. زمان را نباید از دست بدهیم. برای بازی کردن با تیم های خوب در حال رایزنی هستیم و باید آنها هم به پیشنهاد ما پاسخ دهند. 
وی تاکید کرد: پرو و کاستاریکا برای بازی دوستانه پیشنهاد دادند اما در حال مذاکره هستیم. اگر بخواهیم با تیم‌های بزرگتر از پرو و کاستاریکا بازی کنیم باید هزینه بپردازیم اما ما پولی نداریم. مسابقاتی هم در حال برگزاری است که شاید در آنها شرکت کنیم.
ماجدی همچنین در خصوص تغییرات روی نیمکت تیم ملی  گفت: دراگان اسکوچیچ تا پایان سال ۲۰۲۳ با ما قرارداد دارد و به همین خاطر ما نمی توانیم دست به تغییرات بزنیم. قطعاً او تا پایان قرارداد سرمربی تیم ملی خواهد بود. 
وی افزود: اسکوچیچ تیم را بالا آورده و نتایج خوبی هم گرفته. عقل سلیم می‌گوید که باید با ادامه دهیم. از نظر من باید با همین سرمربی ادامه دهیم و کادرش را تقویت کنیم. این مربی تیم را  بالا آورده و در دور مقدماتی اول شده است. مربی زمانی تغییر می‌کند یا نتیجه نگیرد یا قراردادش تمام شود اما اسکوچیچ مربی ما است‌.

  • نویسنده :
  • منبع :