19 دی: الیاس قالیباف ساعاتی پیش سفر خواهر و دامادشان به ترکیه را تأیید کرد. الیاس سفر به ترکیه را "خطایی نابخشودنی" دانسته و ضمن عذرخواهی از مردم ایران گفته: "خطای فرزند را پای پدر ننویسید."

روز گذشته چند مسافر استانبول از بروز مشکل یک خانواده با متصدی فرودگاه، فیلم و عکس‌هایی برای فعالان فضای مجازی می‌فرستند که گویی به علت حجم بالای بار به مشکل برخوردند. ادعای فعالان فضای مجازی در ساعات اول این بود که خانواده نامبرده، خانواده محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی است؛ ادعایی که تنها چند ساعت بعد توسط الیاس قالیباف، پسر محمدباقر قالیباف تأیید شد. 

به‌ گفته چند کاربر توییتری زهرا مشیر، همسر رئیس مجلس شورای اسلامی، مریم قالیباف (دختر رئیس مجلس) و همسرش؛ امیررضا بحیرایی با مقداری بار از ترکیه با متصدی فرودگاه در حال صحبت بودند و احتمالا این خانواده برای خرید سیسمونی به ترکیه سفر کرده بودند. به نظر می‌رسد نو رسیده‌ای در شرف قدم گذاشتن به خانواده آقای قالیباف است. 

حالا الیاس قالیباف در اینستاگرامش متنی را منتشر کرده که در عین عذرخواهی از مردم ایران، ادعای کاربران توییتری را نقض کرده است. الیاس قالیباف نوشته که: 

» آن‌ها برای خرید سیسمونی به ترکیه نرفته بودند و ناراستی‌ها و بزرگنمایی‌هایی در متن‌های منتشر شده وجود دارد، اما به هر صورت انجام این سفر خطایی نابخشودنی است 

محمدباقر قالیباف زمانی در اردیبهشت ۱۳۹۶ در مناظره با حسن روحانی گفته بود: «قاچاق کالا و ارز امروز بیشترین مشکل را برای ما ایجاد کرده است؛ ما دست تجار را می‌بوسیم، ولی شما ببینید وزیر آموزش و پرورش ما می‌رود از ایتالیا لباس بچه می‌آورد؛ مردم، شما فکر کرده‌اید اقتصاد ما درست می‌شود؟ هرگز! درد اینجاست که ما می‌گوییم به نقل از آقای جهانگیری دختر وزیر بیکار و مظلوم است و می‌رود این کار را انجام می‌دهد؛ بقیه مردم بیچاره چکار کنند؟ تکلیف آن‌ها چیست؟ آیا آن‌ها می‌توانند اینکار را انجام بدهند؟» 

این اظهارات در آن زمان کاملا مردمی و انقلابی بود اما وقتی همین اظهارات از سوی دیگران در فضای مجازی گفته می‌شود، الیاس قالیباف آن را سخنان «ضدانقلابـ» و «بدخواهان» تعبیر می کند؛ او نوشته است: «سفر به ترکیه به امید و اعتماد مردم ضربه می‌زند و زبان ضد انقلاب و بدخواهان را دراز می‌کند 

وی سفر خواهر و دامادشان به ترکیه را "مخالف مشی و مرام پدرش" دانسته و گفته که خطای فرزند را پای پدر ننویسید. این کار از قبل مورد مخالفت پدر بود ولی متأسفانه نادیده گرفته شد." فرزند قالیباف همچنین در مطلبش از مردم ایران عذرخواهی کرده و از خانواده‌اش هم خواسته که از مردم عذرخواهی کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :