سرمقاله روزنامه ۱۹ دی شماره ۳۴۰۵ مورخه ۳۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ با عنوان «شب قدر شب فرصت‌ها» به قلم سید رضا طاهری بدین شرح است:

شب قدر، فرصتی در دل فرصت و موهبتی افزون بر موهبت دیگر است. برای آنها که آن همه شب را از دست دادند، فرصتی دیگر روی نمود تا این بر جای ماندگان از قافله رمضان را به قافله برساند، و آنها را هم پای شب زنده داران این شب و بیداران این لحظه‌ها قرار دهد و خدا در این شب سرنوشت و تقدیر، حتی کم‌ترین بهانه را هم در توجیه گنه‌کاری بندگانش می‌پذیرد و ناچیزترین عذرخواهی را هم قبول می‌کند و این‌گونه هست که پروردگار در این شب، آسان می‌بخشد و به سادگی قبول توبه می‌کند و بیش از هر زمان دیگر دعاها را مستجاب می‌کند و رحمت و مغفرت خود را به حراج می‌گذارد تا ارزان‌تر از هر وقت دیگر به پای تو ـ اگر خریدار باشی ـ بریزد و ساده و کم خرج، آن همه فیض و کرامت را نثار تو کند و اینک همه چیز برای سودی بزرگ آماده است، و همه درهای رحمت باز است، و همه جور بهانه و عذرخواهی در کوتاهی‌ها و تبه کاری‌ها و کژی‌ها پذیرفته می‌شود و آدمی چه نگون بخت خواهد بود که در کنار اقیانوس باشد و لبی‌تر نکند و دستی به آب نرساند.
اینک این شب قدر، نورانی‌ترین شب سال و پرفروغ‌ترین شب رمضان، شبی که خدا در آن، با همه آیاتش زمینی شد و از آنِ خاکیان گشت؛ شبی که خداوند، کلمات شد و بر قلب پیامبرش فرود آمد تا جمالش که اینک قرآن شده است، دیدنی شود و جلوه‌اش، تماشایی. آن همه فروغ و آن همه جلوه، برای آن است که تو از همه سر بگردانی و مستقیم به نظاره او بنشینی. هیچ گاه معبود به اندازه شب قدر نقاب از چهره نگشود و هیچ وقت مانند امشب، بندگانش را به تماشای خویش فرا نخواند.


  • نویسنده :
  • منبع :