19 دی: گروهی از معلمان در شهرهای اصفهان، خرم آباد، یزد، مشهد، ارومیه، شیراز، اراک، یاسوج، کرمانشاه، قزوین و اهواز با حضور در مقابل ادارات کل آموزش و پرورش خواستار سرعت بخشی به اجرای قانون رتبه بندی معلمان شدند.
تعدادی از فرهنگیان در تجمعی مسالمت آمیز و در حالیکه دست نوشته هایی در دست داشتند در اعتراض به اجرا نشدن این قانون، رسیدگی به مطالبات خود را خواستار شدند.
اجرای کامل قانون رتبه بندی فرهنگیان شاغل، طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مبتنی بر قانون مدیریت خدمات کشوری، آموزش رایگان و تشکیل کلاسهای درس با ظرفیت کمتر از ۱۶ نفر از عمده مطالبات فرهنگیان بود.
رسیدگی به مشکلات حقوقی و معیشتی معلمان و بازنشستگان از دیگر خواسته های این صنف بود  که امروز مطرح شد.
در این تجمع فرهنگیان با سر دادن شعارهایی نظیر "معلم می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد"، "معلم به پاخیز برای رفع تبعیض" و "معلم بیدار است از تبعیض بیزار است"، "رتبه بندی حل نشه ،کلاس ها تعطیل میشه " و " آموزش رایگان، حق فرزند ایران " خواستار رسیدگی هر چه سریعتر به مطالبات خود شدند.
به دنبال حضور معلمان، مسئولان آموزش و پرورش با حضور در جمع معلمان خطاب به آنها که مطالباتشان را به اطلاع مسئولان وزارتخانه خواهند رساند.
آنها گفتند که آیین نامه رتبه بندی زودی در جلسه هیات دولت مطرح و پیگیری خواهد شد.
تنی چند از فرهنگیان کشور به نمایندگی از دیگر همکاران خود اعلام کردند که مطالبه آنها تنها صنفی است و کار سیاسی نیست و از نمایندگان مجلس و دولت خواستار رسیدگی به حقوق خود شدند.
آنها اعلام کردند که مسئولان به وعده های داده شده بویژه اجرای طرح رتبه بندی عمل کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :