19 دی: سربازان رژیم اشغالگر صهیونیستی پس از نماز صبح امروز (جمعه) برای ششمین روز به صحن‌های مسجد الاقصی یورش بردند، همچنین این رژیم سطح آماده‌باش نیروهای خود را جهت آمادگی برای تنش احتمالی امروز در مسجد الاقصی همزمان با نماز جمعه، افزایش داد.
به گزارش شبکه خبری الجزیره، سربازان رژیم اشغالگر صهیونیستی پس از نماز صبح امروز بار دیگر به صحن‌های مسجد الاقصی یورش بردند و درگیری‌ها میان دو طرف در صحن‌های مسجد الاقصی برای ششمین روز پیاپی ادامه یافتند.
هزاران فلسطینی امروز نماز صبح را در صحن‌های مسجد الاقصی اقامه کردند،‌ آنها همزمان با رسیدن به درهای  مسجد الاقصی شعارهایی در حمایت از این مسجد سر دادند.
در واقع نمازگزاران فلسطینی تلاش کردند با برپایی نماز صبح و اعتکاف در داخل مسجد الاقصی از آن در برابر یورش‌های تحریک‌آمیز و برنامه‌ریزی‌شده شهرک‌نشین‌ها به این مکان مقدس حمایت کنند.
شبکه خبری روسیا الیوم نیز امروز اعلام کرد که در جریان درگیری‌های صبح امروز در صحن‌های مسجد الاقصی میان نمازگزاران فلسطینی و سربازان اسرائیلی، علی یاسین، عکاس این شبکه خبری هنگام پوشش درگیری‌ها در اثر اصابت یک گلوله پلاستیکی به گلویش زخمی شده و به بیمارستان منتقل شد.
این شبکه خبری در ادامه گزارش داد: در جریان این درگیری‌ها دو عکاس دیگر نیز زخمی شدند و علی یاسین پیش از زخمی شدنش، موفق شد ویدیویی را از لحظه تیراندازی عامدانه پلیس رژیم صهیونیستی به دو عکاس خبری ثبت کند.
همچنین روسیا الیوم اعلام کرد: خبرنگار ما لحظه زخمی شدن محمد ابوالحمص، فعال فلسطینی اهل شهر قدس در اثر اصابت گلوله پلاستیکی به ساق پایش را نیز ثبت کرد. یکی از نیروهای امدادرسان نیز در مسجد الاقصی زخمی شد و سربازان اسرائیلی درب السلسله را بستند و نیروهای زیادی را در اطراف این درب مستقر کردند.
در حالی که رسانه‌های داخلی فلسطین از زخمی شدن بیش از ۳۰ تن از نمازگزاران خبر می‌دهند، هلال احمر شهر قدس نیز تایید کرد، در درگیری‌های صبح امروز در مسجد الاقصی ۹ تن زخمی شدند که وضعیت دو تن از زخمی‌ها وخیم است.
آوی کوخاوی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی به فرماندهی نیروهای منطقه جنوب این ارتش دستور داد، برای هرگونه تنش احتمالی در مرزها با نوار غزه و احتمال آغاز عملیات نظامی علیه آنها در صورت استمرار شلیک موشک‌ها به سمت شهرک‌های اسرائیلی واقع در مجاورت این منطقه و نیز هرگونه عملیات دیگری علیه اهداف اسرائیلی در منطقه غلاف غزه آماده باشند.
پلیس رژیم صهیونیستی نیز سطح آماده‌باش نیروهای خود را در راستای مقابله با احتمال هرگونه تنش گسترده در مسجد الاقصی همزمان با برپایی سومین نماز جمعه ماه رمضان افزایش داد.
پیش از این سران سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته بودند از امروز تا پایان ماه مبارک رمضان درهای مسجد الاقصی را به روی شهروندان یهودی ببندند.
محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز پنج‌شنبه در دیدار با هیات آمریکایی در رام الله از واشنگتن خواست برای توقف فوری اقدامات تنش‌زای رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی مداخله کند.
جنبش حماس نیز روز پنج‌شنبه از فلسطینی‌ها خواسته بود صبح امروز برای حمایت از قدس مسجد الاقصی در این مسجد حضور یابند.
همچنین کمیته‌ای از وزرای خارجه کشورهای عربی نشست فوق‌العاده‌ای در اردن برگزار کرده و اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی در حق نمازگزاران مسجد الاقصی را محکوم کرده و مخالفت خود را با اقدامات این رژیم برای تغییر وضعیت حقوقی و تاریخی این مسجد اعلام کرده و بر حمایت خود از مقاومت فلسطینی‌ها و رهبری و نهادهای آن در دفاع از قدس و مسجد الاقصی تاکید کردند.
اوویر جندلمان، سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر در گفتگو با الجزیره مدعی شده بود که "تل‌آویو هیچ قصدی برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی ندارد".

  • نویسنده :
  • منبع :