19 دی: مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه هنوز تعرفه‌های پزشکی سال جدید ابلاغ نشده است، گفت: هرگونه افزایش قیمت در ویزیت و تعرفه پزشکی خلاف قانون و تخلف محسوب می‌شود و باید کسانی که تخلف انجام می‌دهند به نظام پزشکی ارجاع داده شوند.
«امید قادری» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: قیمت های که در فضای مجازی برای گرانی تعرفه ها منتشر می شود، صرفا پیشنهاد و گمانی زنی است؛ اما تاکنون تعرفه های پزشکی که براساس اجماع نظر انجمن بیمه گران، نظام پزشکی و هیات دولت تعیین می شود، در سال جدید ابلاغ نشده است.
وی بیان داشت: تمام تلاش مجموعه نظام پزشکی، وزرات بهداشت و درمان و دولت این است با حذف تدریجی تعرفه های ارزی بر مردم و بیماران هزینه های اضافی تحمیل نشود اما قطعا بخشی از هزینه داروها افزایش پیدا خواهد یافت.
قادری اظهار کرد: دولت سعی می کند با ارایه راهکارهایی تا جایی که امکان دارد کمترین هزینه به مردم و بیماران تحمیل شود و امیداوریم با حذف ارزهای یارانه ای بساط مافیای دارو جمع شود. 
بیمه سلامت برای سه دهک پایین جامعه تقریبا رایگان است
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در بخش دیگر از صحبت های خود بیان داشت: استمرار پوشش بیمه رایگان بیمه سلامت برای افراد فاقد هرگونه بیمه در دوران بحران شیوع ویروس کرونا، متوقف شده است و از این پس افراد فاقد بیمه برای دریافت بیمه سلامت براساس دهکی که از طریق آزمون وسع از خانوار ها گرفته می شود باید در پرداخت حق بیمه سلامت مشارکت داشته باشند،     
 قادری در پایان از شهروندان خواست با شماره گیری سامانه ۱۶۶۶، یا کد دستوری پیامکی *۱۶۶۶#  تماس بگیرند و از جزئیات بیشتر طرح آگاهی یابند.

  • نویسنده :
  • منبع :