19 دی: در هفته ۱۱۳ همه‌گیری کووید ۱۹ در کشور، چهار استان کشور هفته‌ای بدون مرگ‌های کرونایی را داشته و کاهش موارد مثبت متوفی ناشی از این بیماری در هفته اخیر در ۲۳ استان دیگر گزارش شده است.
معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه در گزارشی منتشر کرد: بررسی هفتگی وضعیت موجود کرونا در کشور در هفته چهارم فروردین ماه ۱۴۰۱ مصادف با هفته ۱۱۳ همه‌گیری، نشان می‌دهد که چهار استان ایلام، سمنان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر، هفته اخیر را بدون مرگ کرونایی سپری کرده‌اند.
همچنین در هفته اخیر شاهد افزایش بیماران بستری در یک استان کشور، یعنی استان سمنان بوده‌ایم.
در هفته ۱۱۳ همه‌گیری کرونا در کشور، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده ۱۲ هزار و ۱۱۰ نفر، تعداد موارد بستری جدید ۲۰۹۰  نفر و تعداد موارد فوتی جدید ۲۰۴ نفر بوده است.
در استان تهران تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده در هفته اخیر ۷۷۴، تعداد موارد بستری جدید ۴۱۴ و تعداد موارد فوتی‌های جدید ۵۱ نفر بوده و موارد بستری و فوت استان کاهش یافته است.
بر اساس آخرین به روز رسانی ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز در کشور از ۵۵ به ۲ شهر کاهش و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۸۴ به ۴۸ شهر کاهش یافت.
همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۲۷۴ به ۳۲۳ شهر و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۳۵ به ۷۵ شهر افزایش یافت.  
در شبانه روز گذشته ۱۸ هزار و ۵۴۱ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است، تاکنون ۶۴ میلیون و ۲۵۷ هزار و ۴۳۰ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۴۶۷ نفر دُز دوم و ۲۶ میلیون و ۸۸۳ هزار و ۹۲۶ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۸ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۸۲۳ دُز رسید.

  • نویسنده :
  • منبع :