19 دی: ملی پوش روئینگ ایران که شانس اصلی کسب مدال بازی های آسیایی را داشت، شایعه مهاجرت خود به آذربایجان را تایید کرد.
بهمن نصیری ملی پوش روئینگ سوار ایران در گفت و گو با ایرنا، ضمن تایید مهاجرتش به کشور آذربایجان تاکید کرد: به این کشور  مهاجرت کرده و به دنبال پیگیری تمرینات هستم.
وی افزود: در حال حاضر نمی خواهم درباره مسابقات صحبت کنم اما در آینده در زمینه مهاجرتم مطالبی را بیان خواهم کرد.
نصیری قهرمان روئینگ سنگین وزن ایران و یکی از امیدهای اصلی کسب مدال در بازی های آسیایی هانگژو بود.
وی در سال ۱۴۰۰ موفق به کسب سهمیه المپیک شد اما با تصمیم مسسولان ورزش و انصرافش از حضور در توکیو، نازنین ملایی به ژاپن اعزام شد.

رییس فدراسیون قایقرانی در واکنش به مهاجرت این ملی‌پوش روئینگ، گفت: برای استخدام یک ورزشکار نخبه، آنقدر مانع تراشی شد که بهمن نصیری از کشور رفت. دلیل اصلی مهاجرت او بی‌نتیجه ماندن تلاش‌ها برای استخدام بود.

علیرضا سهرابیان در گفت و گو با ایرنا، با رد این شایعه که نبود نام بهمن نصیری در فهرست جدید نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی برای حضور در بازی‌های آسیایی یکی از دلایل مهاجرت او بود، ‌توضیح داد: اتفاقا نام او تا آخرین لحظه در فهرست بود و نصیری از فدراسیون خواست که به دلیل مهاجرت، نام وی در لیست نباشد.
وی ادامه داد: نصیری از شانس‌های کسب مدال برای کشورمان در میادین بین‌المللی بود. دلیل اصلی مهاجرت او بی‌نتیجه بودن تلاش‌ها برای استخدام بود. نزدیک به سه سال پیش، با پیگیری مربی روئینگ تیم ملی کشورمان، نصیری به ایران بازگشت تا استخدام شود. بنابر علاقه وی، ابتدا اقدام به استخدام او در آتشنشانی کردیم اما از همانجا متوجه شدیم که استخدام یک جوان نخبه و فرهیخته به این سادگی‌ها نیست.
رییس فدراسیون قایقرانی یادآور شد: با وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و زادگاه او در زنجان مکاتبه کردیم و اسناد موجود است اما هر دفعه به در بسته بروکراسی‌های سخت برخوردیم و در نهایت استخدام نصیری انجام نشد. بیشترین ناراحتی ما هم از همین موضوع است که با وجود تلاش‌های بسیار فدراسیون و نصیری، چرا یک نخبه کشوری باید به اینگونه پس زده شود.
سهرابیان خاطر نشان کرد: فدراسیون به واسطه قول استخدامی که به نصیری داده بود تلاش زیادی کرد. حتی زمانی که کسب سهمیه المپیک به اسم نازنین ملایی نوشته شد و او هم نقره گرفته بود، پیگیری فدراسیون باعث شد به همان اندازه که ملایی از کمیته ملی المپیک جایزه گرفت، نصیری هم بگیرد. یعنی هر تلاشی کردیم تا بتوانیم جای خالی استخدام به شکلی موقت پر کنیم تا استخدام صورت گیرد.
وی افزود: سال گذشته در جلسه با معاون وقت رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، درخواست استخدام بهمن نصیری را ارایه کردیم. نوبخت هم به مسوولان استان زنجان دستور داد و اعتبارات استخدامی نصیری هم مشخص شد، اما باز هم در چرخه استان بایگانی شد تا آنجا که نصیری خسته شد.
سهرابیان با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ از سوی رهبر معظم انقلاب (تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها) تصریح کرد: متاسفانه برخی این موضوع را به معنای واقعی درک نکردند. برای استخدام یک ورزشکار نخبه و قهرمان، آنقدر مانع تراشی کردند که کاری صورت نگرفت و بهمن نصیری رفت.
وی تاکید کرد: فدراسیون همه تلاش خود را برای استخدام و ماندن نصیری بکار گرفت، اما کسانی که می‌توانستند این چوب را از لای چرخ دربیاورند همکاری نکردند. ناراحتیم از اینکه توان استخدام یک نخبه را ورزش ایران نداشتیم.
سهرابیان خطاب به نمایندگان مجلس از آنان خواست تا قوانین و مقررات را تغییر دهند تا اگر نخبه‌ای از فدراسیون مربوطه معرفی می‌شود، امکان استخدام داشته باشد. بهمن نصیری یک استخدام ساده می‌خواست برای تشکیل زندگی و آینده.
وی تاکید کرد: جمهوری آذربایجان و بسیاری از کشوری دیگر به دنبال این هستند که افراد نخبه که میلیاردها برایشان هزینه شده را با وعده استخدام و دادن خانه و امکانات جذب کنند. چرا در داخل کشور این کار را نکنیم تا شاهد مهاجرت سرمایه‌های کشور نباشیم. امیدواریم شرایط به گونه‌ای پیش برود که بهمن نصیری بازگردد؛ ما هفته دوم اردیبهشت ماه پیگیر این مساله خواهیم بود.

  • نویسنده :
  • منبع :