19 دی: رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم گفت: از زمان اعلام هشدار در مورد شیوع سرخک در کشور، بیش از پنج هزار و ۴۰۰ دُز واکسن تکمیلی سرخک به گروه سنی ۹ ماهه تا ۳۰ سال اتباع غیرایرانی مقیم قم تزریق شده است.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، بهاره زارع افزود: علاوه بر مراجعه همشهریان به مراکز و پایگاه‌های سلامت جهت تزریق واکسن ام.ام.آر، کارشناسان و بهورزان مرکز بهداشت در روستاها و حاشیه شهر به صورت فعال با حضور در مکان‌های تجمعی اتباع غیر ایرانی از جمله شهرک لبن، دامشهر، کوره‌های آجرپزی و مرغداری‌ها اقدام به واکسیناسیون کلیه افراد ۹ ماه تا ۳۰ سال کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، نمونه برداری و مداخله‌های بهداشتی لازم را انجام می‌دهند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم، همراهی و مشارکت عمومی و مسئولان را در پیشگیری از شیوع بیماری سرخک در شهر قم بسیار مهم و ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: با برگزاری جلسه‌های مختلف سعی شده است، حساسیت لازم در مسئولان شهرستان و بخشداری‌ها انجام شود.
زارع با اشاره به شناسایی نخستین مورد قطعی ابتلا به سرخک در شهرستان قم، از تمامی همشهریانی که از نوبت دریافت واکسن سرخک کودکشان گذشته است و تاکنون مراجعه نکرده‌اند، درخواست کرد: در اولین فرصت با مراجعه به پایگاه‌های سلامت، به کامل کردن واکسیناسیون کودکان خود اقدام کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :