19 دی: صبح امروز یکشنبه چهارم اردیبهشت یک قلاده پلنگ در خیابان کارگر شهر قائمشهر مشاهده شد که حضور این حیوان وحشی، شهروندان این شهر را متعجب کرد.
حوالی ساعت هفت صبح امروز یکشنبه مردم قائمشهر حوالی منطقه چشمه سر با مشاهده یک قلاده پلنگ به خیابان آمدند تا از نزدیک این حیوان را مشاهده کنند. در کلیپی که از سوی شهروندان در فضای مجازی پخش شد این پلنگ بر روی سردر بانک صادرات منطقه چشمه سر حضور دارد که با دیدن مردم از سردر به پایین پرید و فرار کرد.
مشاهدات عینی نشان می دهد که در لحظات حضور این پلنگ در خیابان کارگر اکیپ های آتش نشانی به محل اعزام شده و در محل حضور داشتند که برای جلوگیری از آسیب به شهروندان دو لاین مسیر خیابان کارگر در آن ساعت بسته شد و خودروها به مسیر جایگزین که پشت راه آهن می باشد فرستاده شدند.

پلنگ سرگردان قائمشهر زنده‌گیری شد
در این خصوص مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست مازندران گفت: پلنگی که در قائمشهر مشاهده شده بود پس از انجام عملیات بیهوشی توسط نیروهای حفاظت محیط زیست زنده‌گیری شد و به پایگاه حیات وحش سمسکنده انتقال یافت.
کامیار ولیپور در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: نیروهای حفاظت محیط زیست شهرستان قائمشهر بلافاصله پس از اطلاع یافتن از مشاهده پلنگ در قائمشهر در محل مد نظر حضور یافتند و مدتی بعد نیز کارشناسان و دامپزشک معتمد با تجهیزات لازم از جمله قفس ویژه و اسلحه بیهوشی برای زنده‌گیری پلنگ به منطقه اعزام شدند. 
وی افزود: این پلنگ پس از مشاهده در محل اولیه یعنی حوالی منطقه چشمه‌سر خیابان ساری به یکی از محوطه‌های باغی این محدوده فرار کرد و پس از تحت نظر قرار گرفتن توسط نیروهای حفاظت محیط زیست، ماموران نیروی انتظامی و نیروهای آتش‌نشانی در همین محدوده ماند و با حضور دامپزشک معتمد و کارشناسان مربوطه زنده‌گیری شد.
مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست مازندران خاطرنشان کرد: هنوز از این که پلنگ چگونه وارد محدوده شهری شده اطلاعی در دست نیست. همکاران ما در پایگاه حیات وحش سمسکنده پس از بررسی وضعیت سلامتی این پلنگ، این موضوع را نیز بررسی می‌کنند که آیا پلنگ از مناطق جنگلی وارد محدوده شهر شده یا در محوطه‌ای شخصی به صورت غیرمجاز نگهداری می‌شد. 
ولیپور خاطرنشان کرد: پلنگ سرگردان پیش از فرار به محدوده باغی به یکی از مأموران نیروی انتظامی نیز حمله کرد که منجر به مجروح شدن این مأمور شد. البته خوشبختانه حال مأمور مساعد است. 

  • نویسنده :
  • منبع :