۱۹ دی: آیین تشییع و تدفین پیکر همسر آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی آملی عصر دوشنبه با حضور قشرهای مختلف مردم، روحانیان، فضلا و برخی شخصیت‌های دینی و مذهبی در قم برگزار شد.
پیکر بانو سکینه روحی پس از طواف گرداگرد مضجع شریف و نورانی کریمه اهل بیت(س) به صحن امام رضا(ع) این مکان مقدس منتقل، و نماز میت توسط آیت‌الله جوادی آملی اقامه شد.

پیکر حاجیه خانم روحی سپس از مسجد مصطفی خمینی(ره) به سمت گلزار شهیدان علی بن جعفر(ع) تشییع و در این مکان به خاک سپرده شد.

آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید حسن خمینی از جمله شخصیت‌های حاضر در این آیین بودند.  

حاجیه خانم بانو سکینه روحی، همسر حضرت آیت الله جوادی آملی از مراجع تقلید، عصر یکشنبه دارفانی را وداع گفت.

مراسم بزرگداشت همسر آیت‌الله جوادی آملی دوشنبه شب با حضور جمعی از علما و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم که با حضور حضرات آیات حسینی بوشهری، مقتدایی، اعرافی، علوی بروجردی، غروی، محفوظی، فاضل لنکرانی، محمدی عراقی و حجج اسلام و المسلمین سید حسن و سید علی خمینی، بیوت مراجع عظام تقلید و جمعی از علما و فضلا و مسئولان برگزار شد، عضو مجلس خبرگان رهبری، بر اهمیت و نقش همسران در موفقیت و سعادتمندی انسان تأکید کرد.

آیت الله سید احمد حسینی خراسانی با بیان اینکه بهره مندی از همسری فداکار، با ایمان و با اخلاق از بزرگترین نعمت های الهی است، خاطرنشان کرد: ما در طول تاریخ، چنین همسران شایسته ای کم نداشته ایم، از جمله همسران جانبازان که حقیقتا در مراقبت از شوهرانشان ایثار و از خودگذشتگی داشته و دارند.

وی با بیان اینکه ما بارها از نقش همسران علمای بزرگ در دستیابی ایشان به جایگاه های رفیع فقاهت شنیده ایم، اظهار داشت: چه بسیار طلاب مستعد و هوشمند که به دلیل ناسازگاری همسرشان، در مسیری غیر از علم و اجتهاد گام برداشتند.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش و جایگاه همسران همراه و همفکر در آموزه های دینی، تصریح کرد: آیت الله جوادی آملی با وجود فراهم بودن تدفین همسرشان در حرم مطهر، با اخلاق ارزنده سیاسی و اجتماعی خود ترجیح دادند که پیکر ایشان در آرامستان عمومی و در کنار مزار شهدا دفن شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا