19 دی: «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین سه‌شنبه شب در سخنانی گفت که ایران حامی آرمان فلسطین و آزادی قدس است.
به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، النخاله در سخنانی در کنفرانس مجازی «تریبون قدس» که به مناسبت روز جهانی قدس برگزار شد، افزود: ملت فلسطین برای دفاع از قدس و مسجدالاقصی، به جهاد و مقاومت خود ادامه می‌دهد.
وی با بیان اینکه مردم فلسطین وارد یک نبرد روزانه با صهیونیست‌ها شده‌اند، گفت: معادله نبرد «شمشیر قدس» همچنان در جریان است و این نبرد برای دفاع از قدس ادامه دارد و ما هرگز قدس را به متجاوزان تسلیم نخواهیم کرد.
دبیرکل جهاد اسلامی افزود: ملت فلسطین با قربانی‌های دروغین صهیونیست‌ها، تحریف واقعیت و تاریخ تحریف شده‌ای روبروست که بذر کینه علیه اسلام را می‌کارد.
النخاله همچنین از مواضع جمهوری اسلامی ایران که در کنار آرمان ملت فلسطین و با تعهد کامل در راستای آزادی قدس ایستاده و از مقاومت حمایت می‌کند و افق وسیعی را در برابر مجاهدان برای پیروزی گشوده و با وجود همه چالش‌ها از حق جانبداری می‌کند، قدردانی کرد.
دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ادامه گفت: روز قدسی که امام خمینی (ره) مبتکر آن بود، روز وحدت کلمه مسلمانان در تمامی جهان برای یاری قدس و فلسطین و مردم مظلومش است.
وی با اشاره به اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید قدس است و تا لحظه شهادت حامی آن باقی ماند، گفت که  قدس اسلامی باقی خواهد ماند.
النخاله افزود: ملت فلسطین شاید از نظر تعداد کم باشند ولی اراده مستحکمی دارند و هر روز ثابت می‌کنیم که از قدس دست بر نخواهیم داشت.
دبیرکل جنبش جهاد اسلامی از اینکه ملت فلسطین در حالی که با جان خود مبارزه و با ظلم و ستم رژیم صهیونیستی مقابله می‌کنند، تنها گذاشته شده‌اند، ابراز ناراحتی و تأسف کرد و گفت که این در حالی است که برخی‌ها تنها به فراخواندن به آرامش بسنده کردند و برخی دیگر نیز سکوت کردند گویی که قدس به آنها مربوط نمی‌شود و بدتر از اینها، هستند کسانی که برای یهودیان قاتل پیام‌های تبریک می‌فرستند و اعیاد آنها را تبریک می‌گویند.

  • نویسنده :
  • منبع :