19 دی: تهیه کننده «زندگی پس از زندگی» گفت: از نقدهایی که شده نه دلخورم نه نگران، از همه منتقدان هم متشکرم و دعوت می کنم به نقد محکم و دست پر هم بیایند هر چه محکم تر بیایند کار ما استحکام بیشتری پیدا می کند.
فصل سوم زندگی پس از زندگی، روایتی از تجربه های نزدیک به مرگ هر روز قبل از افطار از شبکه ۴ پخش می شود.
عباس موزون، مجری و تهیه کننده برنامه «زندگی پس از زندگی» که جزو پربیننده ترین برنامه های ماه رمضان قرار گرفته است در گفت و گوی تصویری درباره اتفاقاتی که با تجربه گرهایی که جلوی دوربین برده و انتقادهایی که به برنامه وارد شده صحبت های جالبی کرد.
موزون گفت: از نقدهایی که شده نه دلخورم نه نگران، از همه منتقدان هم متشکرم و دعوت می کنم به نقد محکم و دست پر هم بیایند هر چه محکم تر بیایند کار ما استحکام بیشتری پیدا می کند.
وی درباره ایتکه کدام فصل برنامه را دوست داشتید و کدام قصه برایتان جذاب بود اظهار داشت: نگاه من به تجربه گران شاید باعث تعجب مخاطب شود چون نگاه من متفاوت است، تک تک تجربه ها برای من مهم است چون عناصری در آن ها وجود دارد که منحصر به آن تجربه است برای من پژوهشگر تشابهات، تمایزات دسته بندی می شود و نتایج که بدست می آید مهم است بنابراین برای من هر تجربه ای موضوعی دارد که برای من تجربه دیگر آن را ندارد.
او گفت: هدف من در این برنامه نیست که بگویم در بهشت برزخی چه چیزهایی هست یا نیست من می خواهم بگویم عالم غیب بیرون بدن وجود دارد، بنابراین پاسخ مشخص این است که شخصا به تجربه هایی علاقه مند هستم که روی زمین، کف خیابان در بیمارستان و در خانه شان است چون اهمیت علمی، تحقیقی و پژوهشی و ابزار قوی است برای من که بگویم غیب وجود دارد نه اینکه بگویم بهشت و جهنم چطوری است.
موزون گفت: من می خواهم بگویم عالم غیب وجود دارد و وجود عالم غیب چطوری ثابت می شود اینکه روی زمین بیمارستان و خانه می توانم ثابت کنم برایم بهتر است، همین برای من کفایت می کند تجربه مثل آقای لرستانی در بیمارستان حرکت می کند و خبر می دهد که در خانه خواهرم دو تا گوسفند سیاه و سفید قربانی کردند به مخاطب کمک می کند که متوجه شود عالم غیب وجود دارد تا اینکه تجربه گر بگوید از تونل رفتم به باغی و آن را توصیف کند اینها چقدر به باور شما کمک می کند من به عنوان پژوهشگر این حوزه اهمیت تجاربی است که روی زمین به اثبات رسیده است که غیب وجود دارد و علاقه ندارم که نتیجه اعمال فرد که او را بهشتی و جهنمی می کند را نشان دهم.
وی ادامه داد: به سوژه هایم صفر درصد شک ندارم ولی تجربه و تجربه گر هر دو باید بررسی شوند با مولفه هایی که حدود ۶۰ مولفه هستند و برای شناخت تجربه ۶۰ و حدود ۱۰ تا برای تجربه گر جمعا نزدیک ۷۰ تا مولفه است که در طول زمان زیاد می شود به کمک اینها تجربه و تجربه گر را بررسی می کنم مجموع اینها اگر نمره درست گرفتند تجربه درست است.
وی درباره تجربه های غیر واقعی هم گفت: کم پیش آمده که تجربه ها غیر واقعی باشند ما چند هزار نفر را بررسی می کنیم و شما ۳۰ نفر را جلوی دوربین می بینید، تجربه های غیر واقعی و تجربه واقعی بدون اثبات، تجربه هایی هم هستند که درست هستد ولی نمی شود اثبات کرد چون اسناد کافی برای ارائه ندارد مثلا در خانه تنها بوده و این اتفاق برایش افتاده و موارد دیگری را که برای پوشش اثبات باید داشته باشد ندارد.

  • نویسنده :
  • منبع :